Hallo allemaal,
Wij zijn op het moment met ons juridisch team aan het kijken naar onze gebruikersvoorwaarden/disclaimer van Zenya en wij vroegen ons af hoe andere instellingen/ziekenhuizen hiermee om gaan?
Voorheen hadden wij dit in ieder document staan, maar nu niet meer. We zouden dit graag op een andere manier verwerken. Ons juridisch team had enkele opties:
- Werken met een pop-up in Zenya als medewerkers een handeling willen uitvoeren met betrekking tot het document (printen, opslaan e.d.). In die pop-up kan dan worden verwezen naar gebruiksvoorwaarden via een hyperlink. Door op akkoord te klikken in de pop-up kan een medewerker het document gebruiken en gaat deze ook akkoord met de gebruiksvoorwaarden (het heeft de voorkeur dat er aan deze handeling ook een logging is verbonden zodat kan worden achterhaald welke medewerker op welk moment akkoord is gegaan met de voorwaarden voor het betreffende document).
- Indien de pop-up geen optie is, kun je ervoor kiezen te blijven werken met een algemene (beperktere) disclaimer in de header van het document.
- Een andere optie is om op een centrale plaats in Zenya (bij voorkeur wel een plek waar iedere medewerker langs komt/de voorwaarden onder ogen krijgt voordat diegene documenten kan raadplegen en gebruiken) te werken met de gebruiksvoorwaarden. Deze fungeren dan meer als huisregels (de juridische afdwingbaarheid of beter gezegd waarborging is minder sterk bij deze optie).
Wij zijn erg benieuwd hoe andere instellingen / ziekenhuizen dit proces hebben ingeregeld?
Tevens vragen wij ons ook af of een pop-up variant een optie is die gerealiseerd kan worden?
Met vriendelijke groet,
Mila Brune