Beantwoord

Excel bestand in 'Documenten' kunnen filteren


Reputatie 3
Badge +7
Een Excel bestand plaatsen in iDocument zodat gebruikers het bestand kunnen doorzoeken zonder wijzigingen aan te brengen in het brondocument.
Het beveiligen van het brondocument geeft niet het gewenste resultaat.
icon

Antwoord op het topic Job Kramer 4 July 2018, 08:54

Bekijk origineel

10 reacties

Hoi Marja,
Bedankt voor je topic. Kun je uitleggen waarom je de gebruikers wilt kunnen laten doorzoeken?
Wat is het probleem dat je wilt oplossen?
Reputatie 3
Badge +7
Het is een bestand waar door gebruik te maken van filters bij het juiste item uit kan komen.
De gebruiker zoekt bijvoorbeeld een bepaalde schroef in een bepaalde maat en weet of dat in voorraad is.
Ik heb getest, als ik het document beveilig kan je het niet doorzoeken.
Reputatie 6
Hoe wordt het bestand precies gebruikt? Downloaden gebruikers het bestand om er vervolgens in (proberen) te zoeken / filteren?
Of is het de bedoeling dat gebruikers iProva gebruiken om te zoeken naar bijvoorbeeld een bepaalde schroef?
Zou je een voorbeelddocumentje kunnen uploaden zodat we er in ieder geval eventjes naar kunnen kijken?
Reputatie 3
Badge +7
@Koen Sterken Ik weet niet of ik het document mag delen. Het maakt niet uit of ze dat doen dmv downloaden als ze maar geen aanpassingen kunnen doen in het document.
Reputatie 6
@Marja Snap ik helemaal. Waar het mij om gaat is: is het een probleem met je excel-bestand (dat denk ik), of is het een probleem in onze software.

In dat eerste geval kan ik eens kijken of ik iets weet. Anders moet je (omdat het over excel gaat, en niet over iProva) eens kijken of er bij je collega's misschien een excel-ridder rondloopt die weet of hetgeen wat je wil wel in Excel kan.
Reputatie 3
Badge +7
@Koen Sterken Het is denk ik een probleem met Excel en niet met jullie software. Ik ga op zoek 🙂
Reputatie 5
Bij het vergrendelen van de worksheet heb je een optie om filteren toe te staan. Zie hier in Engels Excel (weet niet hoe de Nederlandse optie precies heet):

Reputatie 3
Badge +4
Hierbij het Nederlandse scherm van Excel

Reputatie 3
Badge +7
@Marcel @Job Kramer Dank voor de tips!
Reputatie 3
Badge +4
Graag gedaan

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring