Vraag

Functies / eigenaar opschonen

  • 28 January 2019
  • 6 reacties
  • 250 Bekeken

Badge +1
Er blijken enorm veel functies in ons systeem te staan die binnen de processen gekozen kunnen worden. Ik wil dat opschonen.
Ik zou graag een overzicht willen maken van alle functies, zodat ik kan navragen wat men nog nodig heeft en wat er evt. weg kan.
Een rapportage van de processen waar deze functies worden gebruikt heb ik gevonden. Dat betreft het veld Eigenaar.

Een vervolgvraag: wat gebeurt er met een proces als ik de eigenaar verwijder. Ik heb in de testomgeving functies verwijderd die bij een document horen, maar ik kreeg geen melding dat de functie in gebruik is.
Krijgt de documentbeheerder daar een melding van oid?

6 reacties

Reputatie 6
Zou je hiervoor contact op kunnen nemen met onze Service Desk? Zij kunnen dit dan samen met je verder uitzoeken.
Reputatie 3
Badge +6

Ik zou ook wel graag een rapportage/overzicht willen van alle functies en óf ze worden gebruikt; en hoe vaak.. 

Naar mijn idee hebben we heel veel functies die niet (meer) gebruikt worden maar dit kan ik nu niet achterhalen...

 

De functies die je gebruikt bij gebruikers, kun je zien in de lijst. Als je daar de kolom ‘Functie’ toevoegt en vervolgens op die kolom een filter gaat instellen, zie je de functies die in gebruik zijn en ook het aantal keer dat die functie wordt gebruikt.

Voor processen is het niet eenvoudig te zien. Wat kan helpen is een dwarsdoorsnede (Applicatiebeheer > Documenten > Dwarsdoorsnedes). Als je daarin alle functies opneemt, kun je controleren welke kolommen leeg zijn. Die functies worden dan niet bij een shape gebruikt.

Reputatie 6

Er waren door @Gerlof en @Berber Werkman wat vragen over rapportages omtrent functies. Deze heb ik in verplaatst naar een los topic.

Badge +1

Als ik functies opschoon (eerst in een gepubliceerd proces aanpas en daarna de overbodig geworden functie verwijder) dan verdwijnen deze functies ook in de gearchiveerde versies. De borging is dan niet meer volledig. Om voorafgaand aan het verwijderen van een functie ook eerst alle gearchiveerde processen aan te passen is geen doen…. 

Hebben jullie hier een oplossing voor? Bijv. dat in gearchiveerde versies in licht grijs de verwijderde functie in beeld blijft? Nu verdwijnt de hele functie, en zie je dus ook niet meer wat je mist. Ben benieuwd. 

Hoi Nicole,

We hebben hier nu geen oplossing voor. Je zou hiervoor een idee kunnen toevoegen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring