Skip to main content

Als ik een Word document rechtstreeks wil bewerken in Zenya heb ik hiervoor in de Editor in Word de knop Zenya nodig. Nu wil het geval dat ik deze wel zie, maar mijn collega documentbeheerders niet. Waar kan dit aan liggen? 

@Acnaib 

Misschien even checken of bij de collega’s de Zenya Client Checker geïnstalleerd is?

In onderstaand topic kan je link vinden om de software te downloaden

Info: De laatste Zenya Client versie downloaden | Infoland Community

 


dank voor je bericht Els, deze hebben we al geïnstalleerd.


Hi @Acnaib,

Laat IT controleren of de juiste bit versie van de Zenya client is geïnstalleerd.
Maak je gebruik van Office 32bit dan installeer je de 32bit Zenya client.

Maak je gebruik van Office 64bit dan installeer je de 64bit Zenya client.

 

Het niet verschijnen van het Zenya ribbon kan verschillende oorzaken hebben.

Dit ligt niet aan het document, maar aan de instellingen van de werkplek van de gebruiker(s).

 

Zou je het volgende willen uitvoeren:

 

- Open Visio/Word/Excel.

- Klik in Visio/Word/Excel op 'Bestand' (Links bovenin).

- Klik op 'Opties'.

- Klik op 'Invoegtoepassingen'.

- Kies onderin bij 'Beheren' voor 'Uitgeschakelde items' en klik op start.

- Als hier applicaties met 'iProva/Zenya' instaan dienen deze ingeschakeld te worden.

- Sluit Visio/Word/Excel af.

- Bewerk opnieuw een Visio/Word/Excel document vanuit Zenya.

 

Wordt het document niet ingeladen doe dan het volgende:

 

- Klik in Visio/Word/Excel op 'Bestand' (Links bovenin).

- Klik op 'Opties'.

- Klik op 'Invoegtoepassingen'.

- Kies onderin bij 'Beheren' voor 'COM-invoegtoepassingen' en klik op start.

- Vink hier de iProva/ZenyaWordAddinLauncher en de iProva/ZenyaWordAddinWrapper aan en klik op 'OK'.

 

Verschijnt het ribbon nog niet dan dienen de volgende artikelen gebruikt te worden:

 

https://community.infoland.nl/supportartikelen-40/controlepunten-voor-het-niet-verschijnen-van-de-idocument-knoppen-in-het-ribbon-van-word-2378 

https://community.infoland.nl/overige-modules-en-add-ons-120/uitgeschakelde-zenya-client-plugin-inschakelen-2246

 

Ik hoor graag van je of het probleem hiermee kan worden opgelost. 


Reageer