Enkele documentbeheerders krijgen tijdens het bewerken van een document permanent de rode markeringen van spellingsfouten te zien ondanks dat deze woorden toegevoegd zijn aan de woordenlijst. Bij het opslaan lijkt het alsof de woorden zijn geaccepteerd; wordt het document weer geopend in de bewerkfase zijn ze nog niet zichtbaar maar op het moment dat er iets gedaan word komen alle rode markeringen van alle eerdere geaccepteerde woorden weer terug.
Hoi
het valt me op dat woorden die tegenwoordig heel gebruikelijk zijn niet in woordenboeken voorkomen; denk aan AVG, datalek, meldplicht, beveiligingsincident, AP, inloggegevens, verwerkingsovereenkomst, etc.
Ik kan ze wel zelf allemaal toevoegen aan het woordenboek en heb dat nu ook wel gedaan, maar wordt het woordenboek niet regelmatig aangevuld binnen I-docs zelf?
Zo zitten meerdere beheerders/schrijvers het woordenboek in allerlei organisaties aan te vullen. Zou handiger zijn als dat centraal bij Infoland gebeurt
iProva beschikt niet over ingebouwde spellingscontrole. Het tonen van de rode markeringen wordt geïnitieerd vanuit de browser. Het toevoegen van woorden aan de iProva begrippenlijst heeft geen effect hierop. Deze functie is uitsluitend bedoeld om meer informatie over een specifieke term te tonen wanneer de muis over de term gehouden wordt.
Het toevoegen van de woorden aan de woordenlijst van de browser zou een oplossing kunnen bieden.
Is er een mogelijkheid om vanuit applicatiebeheer woorden toe te voegen aan het woordenboek?
Of is het woordenboek per gebruiker?
Reageer
Word lid van de Infoland Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.