Vraag

Welke opmerkingen worden getoond voor gebruikers aan de "voorkant"?

  • 24 December 2021
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Hoi,

 

N.a.v. testen in Zenya 6.2 heb ik onderstaande vragen t.a.v. opmerkingen bij documenten:

  1. Alleen door gebruikers geplaatste opmerkingen die de status geaccepteerd krijgen, lijken na publicatie getoond te worden bij dit document bij “eerdere opmerkingen”. 
    → Wij zouden graag zien dat een gebruikersopmerking bij elke statuswijziging getoond wordt voor de gebruikers aan de voorkant, na publicatie. 
    → Dus bij status wijziging van “nieuw” naar “geaccepteerd, “verwerkt” of “afgewezen”.
    → Hierdoor zien andere gebruikers, die mogelijk dezelfde opmerking hebben, dat deze opmerking al is gemaakt, ook als deze is afgewezen en niet is verwerkt. Hiermee voorkom je meerdere keren dezelfde opmerking.

    Hoe zien jullie dit?
     
  2. Daarnaast zie ik in de testomgeving dat een opmerking die gemaakt is door een beheerder aan de schrijvers, getoond wordt aan de “voorkant”. Komt dit doordat ik meer rechten heb? We vinden het niet wenselijk dat elke gebruiker de berichten kan lezen die alleen bedoeld zijn voor schrijvers aan de “achterkant/beheerderskant”.

Zie de screenshots hieronder (hiervan heb ik bij de laatste screenshot ivm AVG wat zaken weggelakt)

statuswijziging gebruikersopmerking
Opmerking voor schrijvers aan de “achterkant/beheerderskant”
Opmerking voor schrijvers wordt aan de “voorkant” voor gebruikers getoond

Alvast dank voor jullie reacties en fijne feestdagen!
 


3 reacties

Hoi Thijs,

Lezers kunnen alleen lezersopmerkingen zien die zijn geaccepteerd, verwerkt of afgewezen.

Wanneer een lezer ook beheerrechten op het document heeft, kan hij ook de schrijversopmerkingen zien.

Reputatie 2
Badge +3

@Inge Kuijpers dank voor je reactie. Als ik het goed begrijp zouden dus gebruikers aan de “voorkant” dus alle opmerkingen moeten zien die zijn geaccepteerd, verwerkt of afgewezen? En dus niet alleen de opmerkingen die zijn geaccepteerd? 

@Inge Kuijpers dank voor je reactie. Als ik het goed begrijp zouden dus gebruikers aan de “voorkant” dus alle opmerkingen moeten zien die zijn geaccepteerd, verwerkt of afgewezen? En dus niet alleen de opmerkingen die zijn geaccepteerd? 

Klopt, maar alleen de lezersopmerkingen (dus geen beoordelaarsopmerkingen).

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring