Betrokkenen melding toevoegen aan een email van een melding
Hallo,
IK zou graag vanuit een specifieke melding emails sturen naar iedereen die betrokken is (eigenaar, mede-eigenaar, overige betrokkenen). Hiervoor moet ik telkens alle namen opnieuw ingeven wat niet heel efficient is.
Is er een meer envoudige manier om iedereen in cc van de email te zetten? Vanuit een actie in een status overgang weet ik dat je dit kan bepalen maar het gaat hier over een ad-hoc email die niet standaard voor elke melding van belang is.
Alvast bedankt voor de reactie.
Tom Van Schil
Bladzijde 1 / 1
Hallo @vschil72,
Aangezien je aangeeft te weten hoe dit via statusovergangen werkt dan zou ik het aanraden om daar ook gebruik van te maken, maar dan in een ander sausje.
Het eerste wat in mij opkomt is om voor deze aangelegenheid een actieformulier aan te maken met de velden waarin je de informatie kwijt kunt die in een mail moet komen te staan.
Vervolgens maak je een e-mailsjabloon aan die bestaat uit de inhoud van die specifieke velden.
Door het actieformulier niet op te nemen in statusovergangen behoud je de mogelijkheid om dit actieformulier te genereren via het “plusje” in de melding.
(Wanneer je een actieformulier opneemt in een statusovergang, dan verlies je de mogelijkheid om deze handmatig aan te maken)
In het formulier maak je ook een aanvinkvakje waarmee je de statusovergang kan starten naar een andere fase, maar dat je met diezelfde instelling ook direct weer terug gaat. In feite verander je dus niet de status maar kan je wel gebruik maken van de handige functionaliteiten bij statusovergangen.
Wanneer de melding teruggaat naar de vorige status geef je ook aan dat het aanvinkvakje weer uit staat door de veldwaarde te wijzigen. Hiermee voorkom je dat de e-mails oneindig worden verstuurd.
Succes!
Aanvulling: Mocht je geen gebruik maken van automatische statusovergangen, dan zou ik voorstellen om wel automatische statusovergangen naar de nieuwe "gearchiveerd” status te maken.
Deze status kan je gewoon aanpassen naar andere functionaliteiten. Benoem deze status de bijvoorbeeld “Automatische berichtgeving”. Alle faseovergangen naar deze status kunnen dan dus automatische berichtgeving ontvangen, wat overzichtelijk zou kunnen zijn voor beheer.
Wanneer je vanuit meerdere fases een dergelijke berichtgeving wilt verzorgen, denk dan wel goed aan de inrichting om naar de juiste status automatisch terug te gaan!
Dag Kees, bedankt voor je feedback.
IK denk dat voor mijn toepassing en de complexiteit van de flow, het gebruik van zo’n overgang naar een archive status nog de beste oplossing is.
Nu begrijp ik wel niet goed hoe ik van een bepaalde status naar deze ‘archive’ status ga. Ik vind alleen maar de optie om van ‘archive’ naar de andere stappen te gaan? Wat mis ik hier?
Mvg,
Tom
Om de stap aan te zetten naar de archive status moet je op de status staan waarvan je de link wilt maken. Om heen en weer te kunnen moet je dus de verbinding maken op beide statussen.
En belangrijk om de archive status om te zetten naar een normale status.
Ik ben vanaf nu een weekje met vakantie, dus zal dan even niet kunnen opvolgen. Succes met de inrichting!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.