Skip to main content

Hallo forumleden,

In een groot aantal klachten formulieren worden meerdere klachten door de melder genoteerd.

De klachtenfunctionaris vult in één coördinator formulier ook meerdere klachten in omdat we geen gebruik maken van de organisatie-eenhedenboom in IProva, maar gebruik maken van een veld met een hiërarchische lijst, waarbij het mogelijk is gemaakt om meerdere items te kiezen (wat niet kan als je gebruik maakt van de organisatie-eenhedenboom)

Het nadeel hiervan is dat managementinformatie niet klopt omdat meerdere klachten in één melding staan en dat business intelligence problemen heeft als er aanpassingen worden gedaan aan de hiërarchische lijst.

Het handigst zou zijn dat meldingen apart worden geregistreerd, maar we willen niet dat de melder meerdere reacties krijgt omdat meldingen zijn ‘gesplitst’.

Graag hoor ik van andere instellingen hoe zij dit hebben opgelost/ingericht.

Hallo @Kluijfhout,

Elke melding/klacht wordt bij voorkeur apart geregistreerd zodat je statistieken dat ook kunnen presenteren. Desgewenst zijn er relaties tussen meldingen te leggen waardoor inzichtelijk wordt welke met elkaar te maken hebben. Uiteraard kan er dan ook gekozen worden om 1 melding ‘leidend’ te laten zijn en vanuit daar allerlei acties uit te voeren. Deels kan dat ingericht worden in de software, daarnaast zijn het ook afspraken die je onderling maakt.

 


Hallo Kelly,

Dank voor je reactie.
We zijn nu zover dat we gebruik maken van ‘deelklachten’ waarbij de flow zodanig hebben ingericht dat alleen bij een hoofdklacht er een bericht naar de klager wordt gestuurd.

Waar we nog wel mee zitten is hoe we inzichtelijk kunnen maken welke klacht de hoofdklacht is en welke deelklacht(en) er bij deze klachten horen zonder ieder melding te hoeven openen om dit in het tabblad ‘relaties’ te kunnen zien.


Reageer