Skip to main content

Voor het maken van (kwartaal)rapportages wordt aan medewerkers gevraagd om per afdeling onder andere aantallen, gespecificeerd naar type meldingen, type incident en risicoscore te beschrijven. Hiervoor moet men nu echter telkens een ander rapport draaien.

Wie kan mij helpen dit proces voor de medewerkers te vereenvoudigen? 

 

 

 

Beste @Nicole Theunissen, je kunt een draaitabel maken van de resultaten en binnen de draaitabel spelen met de resultaten die je wilt zien/ grafieken die je wilt maken. Of je zet binnen de button management-informatie de drie rapporten klaar voor de medewerkers. Moeten ze misschien alleen nog hun eigen afdeling eruit filteren, maar is de rest alvast voor ze klaargezet. Onze ervaring is dat medewerkers rapporten makkelijker vinden als er al een grafiek binnen managementinformatie staat. Om via 'ga naar’ naar rapporten te gaan en daar te zoeken binnen rapporten is lastig voor veel medewerkers merken wij. 


Ik snap jouw wens @Nicole Theunissen Bij ons leefde hij ook veel jaren, omdat het de eindgebruiker ontlast als je met één rapporten diverse rapportages naar voren kan laten komen indien je dezelfde filter gebruikt (bij ons vaak datumperiode en meldlocatie). In iProva lukt dit niet.

Je kan zoals @Berber Werkman  zegt met draaitabellen werken. Veel van onze medewerkers in de incident-commissies vinden dat echter te complex.

Wij hebben de informatie inmiddels gekoppeld aan een tool buiten iProva waar wij BI-informatie mee kunnen genereren. Hierbij kunnen de commissies wel zelf direct meerdere grafieken ophalen.

Hopelijk wordt dit binnen iProva in de toekomst ook nog eens de mogelijkheid. 


Reageer