Skip to main content

 

Ik heb een kaartenbak gemaakt waarin de gegevens van externe leveranciers worden bijgehouden. We gebruiken daar de velden Leveranciersnaam, Adres, Telefoon en Email.

In een meldformulier maken we gebruik van een keuzelijst waar men uit de, in de kaartenbak aanwezige, leveranciers kan kiezen. De weergavenaam van de leverancier komt dan keurig in het formulier te staan (zie hierboven).

Nu willen we dat, na de keuze van de leverancier, ook het e-mail adres van de leverancier automatisch in het formulier wordt opgenomen. Is dit op een of andere manier te realiseren?

Je kunt nog geen ‘eigenschappen’ van een kaart overnemen op het meldformulier.

Wel zie je op het ingevulde formulier de gegevens van de kaar als je er met je muis over beweegt:

 


Kleine toevoeging, op een statusovergang (bijvoorbeeld van ‘Concept’ naar ‘Verzonden’) is het wel mogelijk om velden te laten vullen met veldwaardes uit een kaart. Dit is in te richten door op een statusovergang (tabblad ‘Workflow’ in het meldingstype) te kiezen voor de actie ‘Veldwaarden vullen vanuit een kaart’.


Reageer