Stel je vraag over kaartenbakken
Recent actief
Ik ben bezig om kaarten in te richten. Nu wil ik bij meerdere kaarten eenzelfde keuzelijst gebruiken.Hoe kan ik dit logisch aanpakken zonder 2 keer alle mogelijke keuzes in te hoeven typen?
Als je in het overzicht van de kaarten (kaartenbak) een veld toevoegt van het type ‘aankruisvakje’ staat er voor elke kaart een aangevinkt vakje in het overzicht, terwijl dit op de kaart niet steeds zo is.Is dit een bug of zien we iets over het hoofd?
We gaan nu steeds intensiever aan de slag met de module “Kaartenbak” en vroegen ons af het ook mogelijk is om een kaart die in kaartenbak X stond, te verplaatsen naar kaartenbak Y. Het kan zijn dat door een reorganisatie (of andere redenen) kaarten onder een andere kaartenbak moeten komen te hangen om ze snel terug te kunnen (blijven) vinden. Het is dan ook wenselijk dat de gemaakte historie (meldingen en taakschema’s die zijn gemaakt gerelateerd aan de kaart) ook meekomt. Is dit mogelijk? Ik hoor het graag.
Beste, We willen graag starten met het inrichten van een kaartenbak voor ruimtes. Kun je kaarten labelen als kritisch of moet je dan een aparte kaartenbak maken? Kun je de kaarten ook koppelen aan de risico controles van de module Risk? Mvg Gaby
Eén van de velden in onze kaartenbak Analyses is een link naar de kaartenbak Externe contacten. Er is nu één kaart (Analyse) waarbij ik dat veld wil leegmaken, maar dat lukt niet. Het is niet zo dat het een andere waarde moet krijgen, het veld zou effectief leeg moeten zijn.Ik heb een voorlopige work-around gemaakt door een lege kaart te maken in de kaartenbak Externe contacten, maar het zou in de toekomst handig zijn om dit wel gewoon te kunnen leegmaken.
In de oude weergave werd in het overzicht van alle kaarten “de titels geblokkeerd” zodat je die altijd zag. (net zoals in excel je de titels kan vastzetten). Nu is dit niet zo en moet je bijna altijd het overzicht van 10 kaarten nemen om tenminste je titels te zien. Ik lanceer hierbij graag dit idee om dit ook over te nemen in de nieuwe kaartweergave. Ik zal de oude weergave missen….
Hoi! We staan in de kinderschoenen van de introductie van de Kaartenbak en hebben voor nu 2 vragen:Kan een taakschema gekoppeld worden aan het onderhoud van een apparaat? Zo ja: hoe? Kan hiervan dan een overzicht worden gemaakt (bijv. een jaar- of maandoverzicht)? Hierbij dan de mogelijkheid om te filteren op persoon of afdeling o.i.d. Ik hoor het graag: bedankt.Annie, kwaliteitsfunctionaris apotheek Franciscus Gasthuis en Vlietland
Hoi,Ik wil gebruik gaan maken van de nieuwe kaartenbak weergave (ivm de aankomende overgang naar versie 7.8.0) Nu werk ik in het kaartenbak overzicht graag met de tabel weergave, maar is er een manier om de volgorde van de velden vast te zetten? In de standaard instellingen van de kaartenbak heb ik de velden op de juiste volgorde ingesteld. Maar in het kaartenbak overzicht zijn de velden niet in diezelfde volgorde weergegeven. Ook zijn deze niet in alfabetische volgorde weer gegeven, noch op secties volgorde of een andere “logische” volgorde die ik kan ontdekken.Ik kan wel handmatig alle velden verschuiven, maar deze volgorde word bij mij dagelijks weer gereset, dan ben ik er dus regelmatig uren aan kwijt om alles weer op de juiste volgorde te zetten. Doe ik iets verkeerd of is dit een bug? Ik hoor het graag!
Heeft iemand een korte demo van het gebruik van de kaartenbak? Binnen de apotheek willen we graag gebruik gaan maken van de kaartenbak, maar moeten nog de apothekers ervan overtuigen dat de kaartenbak heel handig is.Alvast bedankt voor jullie reactie.
Is het mogelijk dat er automatisch een sectie aan een kaart wordt toegevoegd op basis van een veld met een keuzelijst die men eerder op de kaart invult?
Goedemiddag,Ik probeer de filters in te stellen in de lijst met kaarten in een kaartenbak, nieuwe weergave. Het gaat in dit geval om een vragenlijst met locaties, waarbij ik de filters wil laten gebruiken op basis van verschillende velden. Ik krijg echter maar één veld in de filters te zien, naast de (naar ik aanneem) standaard filter van gearchiveerde kaarten. In de bijlage heb ik een schermafdruk gemaakt van de instellingen die ik heb weten te vinden. In de kolommen om weer te geven kan ik maar drie velden selecteren, maar in de instelling voor het opzoeken van een kaart heb ik wel de verschillende velden geselecteerd, maar deze komen niet zichtbaar in de lijstweergave. Moet ik het nog ergens anders instellen?
In de oude weergave van Kaarten kan ik op een kaart een QR code genereren maar in de nieuwe weergave lukt dat niet. Als ik daar een QR code probeer te genereren krijg ik wel de melding dat de QR code gewijzigd is, maar verschijnt er geen.Bij eigenschappen staat QR codes op in gebruik en ik heb beheerrechten.Moet ik elders nog iets aanpassen?
In de oude kaartenbak weergave had je een tabblad waar je documenten kon terugvinden die gekoppeld waren aan dit kaartenbakitem.In de nieuwe kaartenbak kan ik dit nergens meer terugvinden of kijk ik verkeerd
Hallo, Ik zie momenteel geen mogelijkheid om een kaartenbak als geheel te koppelen. B.v. in een procedure staat vermeld dat kaartenbak x een overzicht bevat van x; dan zou ik het fijn vinden om een link te leggen naar de volledige kaartenbak x. Momenteel zie ik enkel de mogelijkheid om naar 1 kaart uit de bak te linken en niet naar het geheel. Heeft er iemand een manier gevonden om hiermee om te gaan? Of anderen die het handig zouden vinden om naar de volledige kaartenbak te kunnen linken? Bedankt!Charlaine
Wij hebben in Kaarten het apparaat beheer ingericht en taakschema's aangemaakt voor de teams die verschillende onderhoud- en schoonmaak taken hebben.Nu komt hier de vraag of de mails naar alle teamleden ook naar keuze aan- of uitgezet kunnen worden.Met name voor het aftekenen van regelmatig voorkomende taken zou men graag de mailing uitzetten.Bestaat die optie?
Wij hebben een kaartenbak met employee die we momenteel manueel up to date houden.Is er een mogelijkheid om die kaartenback automatisch te syncen met onze AAD, zodat deze kaartenbak altijd up-to-date blijft.
Hoi, ik heb een kaartenbak aangemaakt en wil graag een bulk kaarten importeren. Via importeren heb ik een Excel file gegeneerd en gevuld, echter bij de stap valideren blijf ik de onderstaande foutmelding krijgen. Zelfs als ik niets wijzig in de Excel na het downloaden krijg ik deze melding. Weet iemand wat er mis gaat? Wellicht ergens een verkeerde instelling?Groet Susan
Goedendag,Weet iemand of en zo ja, hoe je de volgorde van de velden in een kaartenbak kunt vastzetten. Steeds als ik een lijst van een veld aanpas en dat opsla komt dat veld automatisch als laatste in de volgorde van de kaartenbak. Dan moet ik de volgorde dus weer aanpassen voor dat ene veld.Dit is lastig omdat ik voor het verwerkingsregister dat in Excel is gemaakt door collega's een import wil doen, waarbij ik na foutmeldingen van Zenya kleine wijzigingen in lijstvelden moet doen en elke keer dat ik dat doe, verplaatst het aangepaste veld nu naar de laatste in de volgorde.Ik hoop dat er een simpele oplossing is, die ik over het hoofd heb gezien.Groet,Rinske
Voor een specifieke kaartenbak willen we voor elke gebruiker een set basisvelden zichtbaar maken om op te kunnen filteren in de nieuwe kaartweergave. Wat we nu zijn is dat bij elke gebruiker een andere weergave is. Hoe kunnen we dit standaardiseren voor elke gebruiker/lezer? Ik heb allerlei eerdere vragen gezien over kaartenbakken, maar niets wat leidt tot de juiste instellingen.
ik kan in de ‘klassieke’ kaartenbak weergave rechten op meerdere kaarten tegelijk instellen, kan dat ook in de nieuwe kaart weergave? Ik zie daarvoor geen optie (ik kan de instellingen dan alleen per kaart doen)
Het is mogelijk om losse rechten in te stellen op kaart-niveau. Zo kun je er voor zorgen dat bepaalde kaarten alleen maar door bepaalde mensen beheerd, bekeken, en gebruikt mogen worden. Hoe werken de rechten?Allereerst stel je op kaartenbakniveau in óf je rechten per kaart in wil stellen. Vervolgens krijg je bij elke kaart in de kaartenbak de mogelijkheid om afwijkende rechten in te stellen.Rechten van meerdere kaarten tegelijk aanpassenUiteraard hebben we ervoor gezorgd dat je de rechten van meerdere kaarten tegelijk kunt wijzigen.Belangrijk:Wanneer je beheerder bent van losse kaarten, ben je geen kaartenbak-beheerder. De kaartenbakbeheerder kan meer dan de kaartbeheerder, zoals velden toevoegen, kaartenbakeigenschappen wijzigen en nog meer. De beheerder van een kaart kan deze kaart verwijderen, waarden van de kaart aanpassen, en rechten instellen op de kaart. Rechten op een kaart gaan boven de rechten ingesteld op kaartenbak-niveau! Gebruikers met rechten op de kaartenbak hebben dus
Ons wagenpark wordt opgevolgd via een kaartenbak. Nu registreren we een onderhoud van de wagen via een meldformulier. Per kaart kan je snel die meldingen opvolgen, maar nu zouden wij ook graag op een snelle manier zien welke auto’s nog geen onderhoud hadden afgelopen 12 maanden. Is er een manier om dit als veld toe te voegen in de kaartenbak zodat je dan kan sorteren/filteren op datum van laatste onderhoud? Alvast bedankt om jullie ervaringen hieromtrent te delen. Ook voor het preventief onderhoud van onze medische apparatuur zitten wij met dezelfde vraag. Met vriendelijke groeten, Annabelle Bossaert
Wanneer ik de naam van een bestand in een bijlageveld in een kaartenbak wil bewerken lukt dit wel via het potloodje maar de wijzigingen worden niet behouden wanneer ik nadien de kaartenbak terug open na er even uit geweest te zijn. Doe ik iets fout?
Goedemorgen,Wij hebben bij applicatiebeheer onze hoofd- en subprocessen omschreven. Hiernaar kunnen we verwijzen bij risico's. We willen graag inzichtelijk maken welke applicaties/systemen binnen bepaalde processen een rol spelen. Daarvoor zou ik graag in een kaartenbak (waarin onze bedrijfsmiddelen opgenomen zijn) een veld opnemen met de processen. Daarvan kan ik natuurlijk een keuzelijst maken, maar dat vraagt periodiek beheer als onze processen gewijzigd of vervallen. Voor documenten zou het ook handig zijn om het bijbehorende proces te kunnen selecteren. Ook hiervoor kan ik een workaround bedenken door een veld toe te voegen met een lijst van processen, maar dit vraagt hetzelfde beheer, terwijl ik de processen al beschrijf in “Applicatiebeheer”.Is er een manier om een veld (zowel in kaartenbak als in een document) aan te maken waarmee ik kan verwijzen naar de hoofd- en subprocessen?
Een medewerker wil kaarten met een veld waarin codes van een bepaald onderdeel worden weergegeven. Hij moet dan ook zelf codes kunnen toevoegen. Dit zou het mooist in tabelvorm zijn, bv. Hoe is dit te realiseren?
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.