Stel je vraag over Compliance
Recent actief
Wij zijn de inhoud van ons kwaliteitshandboek aan het omzetten naar de compliancemodule. Ik wil aan de module ‘compliance’ bij het item ‘visie’ een tabel toevoegen vanuit ons huidig kwaliteitshandboek. Is dit mogelijk? Ik zie dat bij kopiëren en plakken de tekst vanuit de cellen achter elkaar worden geplaatst.
Zijn er organisaties die al werken met de MilieuThermometerZorg in de compliancemodule? Zouden we dan vanuit Alliade eens mee mogen kijken naar hoe jullie dat hebben ingericht?
Ik ben op zoek naar de normkader van NEN15224 voor in het portaal. Deze is nog niet binnen de community benoemd dus ben heel benieuwd of iemand deze heeft en deze kan delen?
Ik heb twee vragen over het compliance overzicht.1/ In het onderstaande voorbeeld zijn er 4 score velden ingericht. Elke nieuwe of gewijzigde wetgeving wordt beoordeeld. Vanaf het moment dat er een score is toegewezen wordt die als geëvalueerd beschouwd. Ik zou in het procentueel overzicht liever de % split tussen de verschillende scores zien.2/ Een tweede vraag is of er een mogelijk is om voor een kaderitem de score terug op “niet geëvalueerd” te zetten, want dat is wel relevant, het kan gebeuren dat de wetgeving is gewijzigd waardoor die status op “niet geëvalueerd” moet gezet worden. In dit geval zetten we de score opnieuw op “niet beoordeeld” maar dit geeft dan niet het correcte beeld in de % widget cellen geëvalueerd (zie vraag 1) Jan Thienpont
Op welke manier kan ik een exportoverzicht maken van de documenten die in Compliance als bewijslast zijn toegevoegd? En kan ik ook een export maken waarin dan hyperlinks naar deze documenten staan?
Heeft er iemand GCLP guidelines in hun compliance module in gebruik die wij zouden mogen gebruiken?Het liefst de EMA reflection paper.Dank alvast!
Hoi allemaal,Ik loop tegen een uitdaging aan bij het gebruik van het verwijzingsscherm in Zenya. Wanneer je een URL van een auditbevinding plakt als link (dit geldt ook voor andere bestemmingen zoals SharePoint-documenten), wordt momenteel de technische URL weergegeven. Bijvoorbeeld: .../finding/69.Het zou heel praktisch zijn als je een verschil kunt maken tussen de linktekst en de feitelijke URL, zodat je bijvoorbeeld een duidelijke beschrijving kunt geven die de lading van de bevinding of het document dekt, in plaats van de onduidelijke technische link.Groet,Levi Schoonen
Hoi allemaal,Ik loop tegen een uitdaging aan bij het gebruik van het verwijzingsscherm in Zenya. Wanneer je een URL van een auditbevinding plakt als link (dit geldt ook voor andere bestemmingen zoals SharePoint-documenten), wordt momenteel de technische URL weergegeven;Het zou heel praktisch zijn als je een verschil kunt maken tussen de linktekst en de feitelijke URL, zodat je bijvoorbeeld een duidelijke beschrijving kunt geven die de lading van de bevinding of het document dekt, in plaats van de onduidelijke technische link.Groet,
De module Compliance is inmiddels volledig vernieuwd, de ‘oude’ rapporten zijn daar niet meer beschikbaar. Mijn collega's van laboratoria hebben toch andere wensen. En ik weet niet of jullie hierin kunnen adviseren.-Kan toch een algemene rapport Compliance of oud rapport beschikbaar worden gesteld?Ik heb geprobeerd een rapportmap te maken:Rapportage: Rapportage\iCompliance\Laboratoria>Nieuw rapport toevoegen (Beoordeling per document)Bij rapportgroepen zie ik geen groep voor Compliance-Het exporteren is gelukt, maar zoals al vermoed: niet een erg fijn overzicht (zie bijlage).De informatie wordt verdeeld over 3 tabbladen, waardoor het ‘bewijs’ nu apart benoemd staat; dat is niet handig.De kolommen A en B zijn eigenlijk ook niet van toepassing.Zou het in ieder geval al mogelijk zijn om geen 3 tabbladen te laten genereren, maar dan maar alles in 1 tabblad? Of evt. wel de hoofdstukken verdelen over de tabbladen?
HalloZou het mogelijk zijn, om de niet van toepassing ook door te voeren in het dashboard, daar staat nu not applicable. Dit kan niet aangepast worden. Het onderste plaatje is van het dasboard, de bovenste is van de evaluatie. groet anita
Bij het scoren van een norm kun je een samenvatting/toelichting geven waarom de norm op die manier gescoord is. Nu krijgen we van gebruikers van compliance de vraag of je de toelichting nog kan aanpassen, bijvoorbeeld om toch nog iets aan te vullen of een spelfout er uit te halen. Is dat mogelijk?
ik zie binnen Kaders de optie om Bewijsmateriaal overnemen van bijv. organisatie/ afdeling A naar B, is het ook mogelijk om het borgingsniveau ( de score per kader element) te kopiëren naar andere afdelingen/bedrijf die ik in mijn compliance overzicht weergeef?
Ondanks eerdere verwachtingen horen wij dat de nieuwe Compliance module pas miv versie 7.7 naar klanten verder wordt uitgerold. In de huidige 7.6 versie is een niet aanpasbare rapportage aanwezig waarop geen zinvolle informatie aanwezig is. Gedane registraties (opmerkingen, tekortkomingen) zijn niet op een rapport zichtbaar te maken. Zijn er in de nieuwe versie wel aanpasbare rapportages mogelijk?
Indien je gebruikt maakt van bijv. het NEN7510-2 kader heb je als voorbeeld bij 6. Mensgerichte beheersmaatregelen 9 maatregelen. Indien je deze invult dan geeft het Dashboard bij cellen geëvalueerd aan dat je maar 90% op deze groep hebt geëvalueerd. Dit krijg je op 100% door ook de cel op kadergroepsniveau te scoren, bijv. met ‘niet van toepassing’. Dan komt deze wel op 100%, in de evaluaties wordt deze geteld als (nog in het engels ) Not applicable. Wat is de gedachte achter het kunnen scoren van een dergelijke hoofdgroep?
Hallo, Ik ben benieuwd of er organisaties zijn die een privacy managementsysteem binnen Zenya hebben ingericht en normenkaders die daarbij worden gevolgd (ISO 27701, AVG-kaders, privacy baseline of een eigen interpretatie daarvan).Hoor het graag. Met vriendelijke groet,Frank de GeestFG, RAV (regionale ambulancevoorziening) Brabant Midden-West-Noord
Met de rol ‘Compliance Manager’ kun je in Compliance - Mijn Compliance nagenoeg alle ingevulde velden downloaden.Wat ik mis hierbij is:de bij Kaderitem indien ‘Aandacht vereist’ is geactiveerd de velden: Reden, Deadline en Taak toewijzen aan de via Instellingen Custom Tags eventueel aangemaakte TagZijn deze velden toe te voegen aan de Excel download, bijvoorkeur bij de Tab Bevindingen?
Wanneer er een opmerking gemaakt wordt in de tijdlijn, wie krijgt daar dan een bericht over? de beheerder, inhoudbeheerder? Ik kan dat niet goed terugvinden in de nieuwe Compliance. groeten Monique Clarijs
Hallo,Wij zijn de nieuwe compliance module aan het testen en lopen tegen een aantal kleinigheden aan. Ten eerste zien wij een redelijk breed scherm. Is het mogelijk, om de aansluiting van de kolommen aan de rechter kant iets dichter bij de linker kant te krijgen? Ten tweede willen wij graag in het evaluatiegedeelte onder Beschrijving een link kunnen openen, welke in Kaders is aangemaakt. Binnen Kaders werkt de link en leidt naar de juiste plek, in de Compliance module - Kader item werkt deze niet. Bij klikken op de link gebeurt niets.Moet dat eigenlijk wel of niet kunnen?
Wij, Dijklander Ziekenhuis, gebruiken Compliance al jaren. Het instrument bevalt heel goed voor afdelingen om op hun geldend kader aan te kunnen geven waar men staat en het betreffend bewijsmateriaal kunnen toevoegen. Het heeft geholpen in allerlei accreditatie trajecten en IGJ bezoeken. De module kent ook beperkingen, zoals de beperkte rapportage mogelijkheden en het niet zelf kunnen aanmaken van filters waarop je rapporten wilt draaien. Ook zijn de mogelijkheden om snel in een kader, die voor meerdere afdelingen geldend is, op maat de " van toepassing en niet van toepassing" aan of uit te zetten. Kortom, wij wachten met smart op doorontwikkeling. Zou het een idee zijn om een sessie te organiseren waarbij meerdere ziekenhuizen/gebruikers van deze module in gesprek gaan met Infoland over de toekomst van deze module? Ik ben reuze benieuwd naar ieders reactie
Bij een kader kun je instellen welke legenda gebruikt moet worden voor de scorevelden. Nu zouden we bij één bepaald kader een andere legenda willen koppelen, namelijk een legenda met minder scorevelden.Dit kader is al langere tijd in gebruik. Dit houdt in dat er ook al scores aan compliance cellen zijn gegeven met behulp van de huidige legenda. Wat zijn de gevolgen als we een andere legenda koppelen aan het kader? Blijven huidige scores behouden?
In FLOW is het mogelijk om in een meldingstype een andere onderwerpenboom dan de standaard organisatie-eenheden boom te gebruiken. Is iets vergelijkbaars ook mogelijk voor de compliance module?
Wij zijn ons aan het oriënteren om compliance te gaan inrichten/ gebruiken. Wij hebben het webinar bekeken en hebben begrepen dat het inrichten veel tijd kost.Wie heeft compliance ingericht en kan ons meer vertellen. Bijvoorbeeld:Hoe gebruik je compliance om te sturen op kwaliteit?Welke voor en/of nadelen ervaar je?Welk advies zou je ons willen meegeven n.a.v. je eigen ervaringen?Groetjes Diana
Hallo,Hoe krijg ik een net overzicht vanuit Compliance over bevindingen en opmerkingen die ik heb geregistreerd op kader items?
Hoi allen Wij willen kijken of we de CO2 prestatieladder in een kader kunnen gieten om vervolgens te kunnen gebruiken in de Check en planningsmodules binnen Zenya.Voordat we daaraan beginnen: Heeft iemand dat toevallig al in een kader om kunnen zetten? Ik hoor het graag groeten Monique
Goedemorgen,In documenten is het mogelijk om te linken naar kaders. Nu zijn er bijvoorbeeld documenten die gelinkt zijn aan een kader waarvan er een nieuwer kader beschikbaar is.In kaders is het niet mogelijk om een vervaldatum te registreren.Vraag: Hoe zorg ik ervoor dat ik signalen krijg dat een kader verwijzing bijgewerkt moet worden in een document.Er staat al een vraag open om het overzicht van kaders beheersbaar te houden en dit item is daar soortgelijk aan.Hoor het graag,
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.