Alles over audits, bevindingen en acties
Recent actief
Ben benieuwd welke behoeften er zijn voor de door ontwikkeling van de auditmodule. Bij deze die van mij: Afhandeling van bevindingenNon-conformiteit wegen o.b.v. een risicoscore. Mogelijkheid om op basis van de risicoscore de uitvoering van een oorzaak-omvang analyse door het systeem ‘af te laten dwingen’, incl. optie om dit onderbouwd niet te doen. Trendrapportages Mogelijkheid om bevindingen te voorzien van labels zodat daar trendrapportages opgemaakt kunnen worden. Labels moeten zelf te maken en te definiëren zijn voor het eigen organisatieonderdeel en niet geldend voor de hele organisatie. Denk aan labels zoals [proces], [team], [categorie] e.d. Dusdanige registraties dat rapporten opgesteld kunnen worden op basis waarvan trendanalyses uitgevoerd kunnen worden: Vergelijking van audituitkomsten (conformiteiten en non-conformiteiten): Over verschillende jaren heen Per afdeling/ team Per proces (los van de proces module, op basis van een label) Overzicht welke norm paragrafen
Wij hebben de volgorde van de velden aangepast. Wanneer er een nieuwe audit wordt toegevoegd dan zie je die volgorde niet terug.Maar nadat je alles ingevuld hebt en opgeslagen hebt dan pas zie je de volgende wel. Waarom dan pas en niet direct?Dit werkt erg verwarrend.Groet Diana
Beste,We hebben de volgende vraag, collega's die als lezer aan de Zenya module/ audit worden toegevoegd, kunnen zij vanuit de auditmodule via acties, toch een actie starten die dan verbonden is aan de verbetermaatregel?Of gaat dat niet omdat ze dan niet de juiste rechten/ licentie hebben van de Zenya auditmodule? Mvg Gaby
Audits mogen na minimaal 5 jaar automatisch gearchiveerd worden. Is dit in te stellen?
Is het normkader voor de vernieuwde ISO norm al beschikbaar en is dit eenvoudig in Zenya audits te importeren?
Goedemiddag,Wij gebruiken voor de constateringen met audits binnen ISO9001, ISO14001 en ISO27001 niet bevindingen maar verbetermaatregelen.Dit kunnen kansen ter verbetering zijn meer ook minor of (bij uitzondering) majors waarvoor dan een uitgebreider proces is ingericht in Zenya.Nu willen we ook een analyse op de verbetermaatregelen m.b.v. de audit module (op doorlooptijd, openstaande en afgesloten verbetermaatregelen, per normelement enz enz maar dit is momenteel niet mogelijk.Zijn er plannen dit ook in de audit-analyse op te nemen?
als je een auditrapport oplaadt binnen de audit module, krijg je onderstaande boodschap: ik krijg echter nergens de mogelijkheid om de voorgestelde bevindingen te laten creëren.
Als ik in de auditmodule bij tabblad ‘acties’ een nieuwe actie toe wil voegen → klik op het meldtype → start conceptmelding opent zich → ik selecteer concept annuleren , dan wordt de actie wél geregistreerd in het overzicht, terwijl er geen actie is aangemaakt. In dit voorbeeld wilde ik gewoon even kijken wat er gekoppeld was.Is dit een bug? Feitelijk is er namelijk geen actie aangemaakt. Ik start er een op maar hij wordt geannuleerd voordat hij verzonden is.
Is het mogelijk om in het dashboard Overzicht bevindingen de bevindingen per kader item inzichtelijk te maken? Dit is makkelijk in het kader van de ISO 15189 norm. Afdekking van de norm en aantal bevindingen worden besproken tijdens de jaarlijkse visitatie.
Hallo allemaal,We hebben de belangrijkste verbeterwensen voor de auditmodule verzameld op basis van input van zorg, kwaliteit, LKO en de apotheek. Zie hieronder 10 van onze belangrijke feedbackpunten voor de auditmodule maar in de twee bijlage zit het volledige verbeter verzoek. Realtime auditdashboard (geen vertraging van een uur). Beter overzicht: alle audits zichtbaar + betere zoekfunctie. Duidelijke auditfrequentie en meerjarenplanning. Automatische filters per gebruiker (niet handmatig instellen). Betere integratie met Flow, Planning en Dashboards. Notificaties voor geplande audits en deadlines. Meerdere rapporten kunnen uploaden zonder blokkade. CAPA-formulieren kunnen koppelen en uploaden binnen verbeterprocessen. Vragenlijsten koppelen aan analysemogelijkheden. Gebruiksvriendelijkere interface: sneller informatie vinden. Als je deze punten ook belangrijk vindt, druk dan op like. Wil je aanvullingen doen voor jouw organisatie? Zet ze gerust hieronder in de rea
Is het mogelijk een overzicht te genereren van geaudite normelementen en het aantal bevindingen (per classificatie) en dan ook in een trendlijn? Dit is ons gevraagd in een recent uitgevoerde externe audit.
Wij zijn de nieuwe auditmodule aan het inrichten en zien nu dat wanneer er vanuit een bevinding een verbeteractie wordt aangemaakt er vervolgens een relatie wordt gemaakt met de audit (tabblad relaties). Is het ook mogelijk om direct een relatie te maken met de bevinding zelf? Tevens vroegen we ons af of het mogelijk is om velden die reeds ingevuld zijn bij de bevindingen op een of ander manier overgenomen kunnen worden in het verbeteractieformulier, zoals bv de beschrijving (observatie)?
Ik heb de Webinar van 16 januari gevolgd en ook vragen gesteld. We hebben de nieuwe audit module geïnstalleerd gekregen en ben ik gaan uittesten. Bij dezen mijn eerste bevindingen van de module tot nu toe.Centrale rechtenIedereen die vanuit centrale rechten worden aangewezen als “auditmanager” wordt ook automatisch aangewezen als Coördinator vanuit centrale rol bij elke audit. Dit is per sjabloon niet te wijzigen en ook niet in de audit zelf. Voor nu lijkt mij dit ongewenst. Audit sjablonenDe omschrijvingen van bevindingsclassificaties is niet te wijzigen of nieuwe toe te voegen. Je wilt verschillende classificaties aan een auditsjabloon kunnen koppelen zodat het ook echt een unieke inrichting kan worden die waarde toevoegt aan het “audit” type. In het auditformulier staan allerlei invoervelden. Er is geen aanpassingsmogelijkheid op deze velden via auditsjablonen. Ongeacht wat er is aangegeven over de integratie met FLOW is het mij nog niet gelukt om per sjabloon een specifieke meldtyp
Er is nog veel in ontwikkeling m.b.t. de auditdashboarding (blij mee) dus wellicht heb ik het nog gemist, vandaar de vraag. In het dasboard bevindingen zijn er al een aantal filteropties gegeven, maar ik mis die van “template" heel erg. Ik kan dus niet tonen vanuit welk type audit we welke bevindingen zien. Wat ik wel zie is activiteiten type, maar dit is niet hetzelfde als de template, maar komt uit het overzicht planning. Wij zijn inmiddels gestopt met meer activiteiten typen bij planning onder te brengen, omdat je daar maar een paar kleuren hebt om te gebruiken en visueel dat dus niks toevoegt in je overzicht. Is er bewust gekozen om niet te kiezen voor je template maar voor je activiteiten type. Het voelt daarmee alsof je dan altijd moet kiezen voor tonen in planning anders krijg je niet het volledige in je dasboard.Maar zo wordt het wel onduidelijk voor beheerders. Mijn hoop is heel erg dat er meer flexibiliteit komt in de audit module voor inrichten templates en audits waarbij
Binnen het audit dashboard en dan het blok audit details zien wij dat bij de kolom Auditteam nu alle leden/lezers staan behalve de coördinator. Voor ons zou het logischer zijn als hier alleen het teamlid, teamondersteuner en teamleider zouden komen te staan. Een lezer is namelijk niet per definitie lid van het auditteam.
Het lijkt ons prettig als je in het audit dashboard bij het blok actie details direct zou kunnen doorklikken naar de betreffende audit of de actie, scheelt weer knip- en plakwerk.
"graag zou ik een audit de status “gepland ”meegeven. nu heb ik alleen de optie:nieuw in uitvoering geslotenwaar kan ik die stamstabel uitbreiden?
Binnen de Audit zijn er diverse rollen die je kunt kiezen. Deze rollen komen alleen niet overeen met de rollen zoals wij die gebruiken. Behalve de rol coördinator die gebruiken wij ook.Ik zou het wenselijk vinden de woorden Teamleider, Teamondersteuner, Teamlid naar eigen woorden om te zetten. Wij werken bijv. met eigenaar, interne auditor en inhoudsdeskundige. Is dat al mogelijk? Groet Diana
Binnen Risk beschik je over uitgebreide en goed vormgegeven dashboards, maar binnen Audit lijkt dit niet het geval te zijn. @Zenya Servicedesk , is het mogelijk dat dergelijke dashboards ook beschikbaar komen voor Audit?Met name een overzicht van het verloop over tijd van het oplossen van bevindingen en acties uit audits zou een grote toegevoegde waarde bieden.
Binnen de audit module zou ik graag onder het kopje 'Bevindingen' de lijst van classificaties willen uitbreiden. Is dit mogelijk, en zo ja, waar kan ik dit aanpassen?De huidige classificaties zijn: Major non-conformity Minor non-conformity Observation Ik zou hier graag de classificatie 'Point of Concern' aan willen toevoegen, aangezien mijn auditbureau deze terminologie hanteert.Graag hoor ik wat hierin mogelijk is.
Is het mogelijk om in de audit module een audit toe te wijzen aan een gebruiker, welke de audit dient uit te voeren en op te volgen?
Wij werken momenteel met een combinatie van Check en Flow om onze audit- en verbeterprocessen vorm te geven.De overgang naar de nieuwe Audit module bevat zeker verbeterkansen maar ook een achteruitgang in functionaliteiten. Wij zien nog wel wat beren op de weg (inhoudelijk en tijdspad) en zijn benieuwd naar hoe collega organisaties in deze doorontwikkeling staan.Willen jullie inzichten/ervaringen/vraagstukken delen? Thnx Anita
hi, in het planning overzicht zie ik in de linker menu balk mijn Activiteitstype niet terug? wat zou de oorzaak kunnen zijn?Activiteitstype: niet zichtbaar in planning
Kunnen klanten de velden uit Zenya Audit ontsluiten via Power BI?
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.