Skip to main content

Audit-analyse toepassen op verbetermaatregel meldingen in FLOW - kan dat?

• February 6, 2026
  • 2 reacties
  • 8 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemiddag,

Wij gebruiken voor de constateringen met audits binnen ISO9001, ISO14001 en ISO27001 niet bevindingen maar verbetermaatregelen.

Dit kunnen kansen ter verbetering zijn meer ook minor of (bij uitzondering) majors waarvoor dan een uitgebreider proces is ingericht in Zenya.

Nu willen we ook een analyse op de verbetermaatregelen m.b.v. de audit module (op doorlooptijd, openstaande en afgesloten verbetermaatregelen, per normelement enz enz maar dit is momenteel niet mogelijk.
Zijn er plannen dit ook in de audit-analyse op te nemen?

2 reacties

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5

Hoi ​@Ronald Pels 

Allereerst: welkom op de Community!

Ik heb je reactie omgezet naar een nieuw topic, zodat er naar verwachting meer respons op komt.

Forum|alt.badge.img+3
  • Adviseur
  • February 11, 2026

Ik denk dat dit een samengevoegd idee kan worden, want ook ik heb deze al (meerdere malen) aangegeven.

Onze accreditatie vraagt een systematiek die we ingericht hebben in FLOW (we koppelen deze dus handmatig via acties).  

Erger nog…. we voeren onze audits uit via Check (werkt super voor aantoonbaarheid), maken daarin een verbetermaatregel aan (ingericht via Flow).

Vervolgens koppel ik in Audit - de uitgevoerde vragenlijst in Check - dan koppel ik nogmaals handmatig de acties die ik via Check al heb aangemaakt als verbetermaatregel en gekoppeld is aan de vragenlijst. 

Kon Audit, maar de bevindingen “inlezen “ die in Check al zijn gemaakt en gekoppeld. Stel je voor wat voor tijd dat scheelt bij 200 audits…….

We houden hoop :-) dat deze modules beter gaan samenwerken. Want helaas is bevindingen niet uitgebreid genoeg voor onze accreditatie.

Anita