Stel je vraag over interactieve campagnes met Zenya BOOST.
Recent actief
Hoi,We zijn net begonnen met Boost campagnes maken. Maar wat gebeurt er als een campagne al loopt en ik voeg een collega toe?Stapt die dan in bij het volgde bericht en kan dan in de tijdlijn teruglezen wat ervoor is gebeurt Begint deze weer aan het begin van de campagne en doorloopt hij/zij de campagne in de zelfde snelheid maar is deze op een andere plek qua voortgang?Bij ons centraal introductieprogramma en de HiX trainingen zouden we behoefte hebben aan de laatste variant.
2 ideeën voor verbetering binnen Boost:Een knop installeren waardoor je in een keer onderaan de campagne bent (nu moet je helemaal naar beneden scrollen). Een knop waarbij je een vraag op een vaste datum kan plannen (vastzetten) zodat je niet continu hoeft te corrigeren als je ergens een vraag tussen wilt plannen.
Kan het zo zijn dat hoe groter je Boost campagne wordt hoe trager deze campagne wordt? Dan heb ik het over het beantwoorden van de vraag vanuit de mail (voordat je het juiste antwoord krijgt te zien). Het plannen van nieuwe vragen en pauzemomenten etc.Zo ja, is hier een oplossing voor, kunnen we vragen archiveren of moeten we dan echt een nieuwe campagne starten?
Alle mails die vanuit Zenya worden verzonden komen bij de ontvanger aan met naam van de verzender gevolgd door <noreply@iprova.nl>We hebben nu via BOOST een campagne gestart met als resultaat dat veel van onze medewerkers denken dat het om een phishing mail gaat die ze vanuit de campagne krijgen door het <noreply@iprova.nl>. Bijna niemand van onze medewerkers weet (nog) dat Zenya vroeger iProva heette en dus veel wantrouwen. Is het mogelijk dit om te veranderen naar <noreply@zenya-software.com>?
We zijn ons aan het oriënteren op het gebruik van Zenya BOOST. We doorlopen momenteel de campagne module van Zenya BOOST. Hierbij vroegen we ons het volgende af: kun je een Excel-bestand genereren van de antwoorden die zijn gegeven op een kennisvraag? Dat je kunt zien hoe veel personen de vraag goed/fout hebben beantwoord?
Heeft er iemand een Boost campagne met als onderwerp Lorenz Tool of Vilans protocollen en eventueel bereid om deze te delen?Alvast dank,Met groet,Anja
We hadden pas een overleg met een aantal gebruikers van boost in onze organisatie en de volgende verbeter punten kwamen naar vorenfilteren en grote groepen selecteren en verwijderen bij deelnemers alles selecteren bij deelnemers archiveren / mapjes / filteren in boost campagnes → het wordt snel onoverzichtelijk als je eerst een filmpje en een vraag combineert op 1 dag dan is alleen het filmpje zichtbaar, hierdoor wordt deze slechter ingevuld en in engagement erg laag naamgeving van campagnes / mails → hier zouden we meer controle over willen hebben. Nu wordt het vaak aangezien voor spam door alle ‘extra tekst’ in de mail naam en we horen ook dat het niet zo goed herkent wordt als 1 campagne
Goedemorgen!Wij zijn vanuit Ziekenhuis Gelderse Vallei opzoek naar ziekenhuizen die overgegaan zijn van Redgrasp naar Zenya BOOST. Graag zouden mijn 2 collega's en ik een teams overleg inplannen van +/- 30 minuten om wat vragen te kunnen stellen. Mocht hier iemand voor openstaan dan hoor ik dat graag!Groetjes,Charlotte Verschuur
Dag allemaal,Wij zijn met veel enthousiasme begonnen met Boost, het werkt heel fijn vind ik persoonlijk.Afbeeldingen van hoge kwaliteit komen soms een beetje onscherp terug in de campagne; is er een manier om ze scherper te krijgen?Ik hoor het graag, dank!Groet,Joris
Je kan een campagne nu kopiëren en die kopie in dezelfde omgeving onder een andere naam gebruiken.Gaat het ook mogelijk worden een campagne te exporteren en importeren?Zo wil ik graag een campagne exporteren en in onze testomgeving plaatsen. Om hier collega's dingen te laten zien die al heel mooi gemaakt zijn en eventueel te laten oefenen, zonder dat we hierbij risico lopen dat er in de live omgeving iets verstuurd wordt.Ik kan me ook voorstellen dat het heel handig kan zijn om een campagne te exporteren en te delen met collega's in het land. Bijvoorbeeld een samenwerkingspartner die (een deel) van de campagne dan kan gebruiken.
Hi Infoland,Gaat er een mogelijkheid komen waarbij een beloonsysteem ingesteld kan worden? Wij maken nu gebruik van Redgrasp waarbij het motiverende voor de gebruikers is dat zij na het beantwoorden van een vraag punten kunnen verdienen. We merken dat dat stiekem een drive is voor gebruikers om echt de dagelijkse / wekelijkse vragen vanuit de mail te beantwoorden. Nu zijn wij serieus aan het overwegen om Zenya Boost te gaan gebruiken i.p.v. Redgrasp maar voor zover ik nu kan vinden is daar (nog?) geen beloningssystematiek in verwerkt. Is dit iets wat er op termijn zal komen? Het klinkt wellicht wat ‘kinderachtig’ maar in de praktijk merken wij toch echt dat dit ervoor zorgt dat gebruikers onze vragen beantwoorden haha :) .
Ik had twee vragen m.b.t. de chatfunctie van Boost.Ik zag dat er in 7.1 wijzigen worden doorgevoerd m.b.t. notificaties over chatberichten als deelnemer. Echter, hoe zit dit als je beheerder bent? Het lijkt ons prettig om als beheerder ook meldingen te ontvangen over chatberichten. Hoe kun je als beheerder gemakkelijk op een chat bericht reageren? Wij gaan nu via Zenya naar hamburgermenu - Campagnes - gewenste campagne. Dan klikken we het bericht open en klikken op Chat, we zien de chatberichten wel, maar kunnen hier niet op reageren. Het lijkt erop dat we alleen kunnen reageren op de chat als we het bericht openen via de mail die we hebben ontvangen en dan tijdlijn. Wellicht handig om als beheerder ook via de andere weg te kunnen reageren op chatberichten?
Wij hebben een campagne gestart met als thema informatieveiligheid, we hebben bij de instellingen de naam en het emailadres aangepast maar zoals beschreven in de instructie blijft de afzender altijd noreply@zenya.work.Nu zijn alle personeelsleden aangeschreven in deze campagne en niet allemaal bekend met Zenya, deze mail wordt dus regelmatig gezien als spam. Natuurlijk is dat uiteindelijk ook het doel wat je wil bereiken de alertheid maar zijn er mogelijkheden om de afzender een ander meer herkenbaar email adres te laten zijn?Hoor het graag,Met groet,Anja
We overwegen Boost / Campagne te proberen voor het melden van een dringende boodschap.De campagne zou dan “dringend te lezen voor start van de werkdag” noemen.Kunnen we als administrator nakijken of de gebruikers dit effectief tijdig gelezen hebben? Dus kunnen we datum en uur nakijken? Of is er enkel een globaal overzicht van de duimpjes enz…? Zichtbaar op dashboard? Tijdens audits krijgen we soms de vraag hoe we met zulke dringende gegevensoverdrachten omgaan, dit zou een mooie oplossing kunnen zijn, want Zenya wordt voor de onderhouden toch geopend.
Infoland heeft iets spannends en nieuws gelanceerd voor Zenya BOOST gebruikers: de mogelijkheid om campagnes met elkaar te delen binnen de community! Om deze samenwerking te vergemakkelijken, is er een speciale plek gereserveerd waar gebruikers eenvoudig hun campagnes kunnen uploaden en die van anderen kunnen bekijken.Kun je niet wachten? Neem dan hier een kijkje.Deze nieuwe groep opent deuren voor organisaties om van elkaar te leren en te profiteren van de creativiteit en expertise van anderen. Door campagnes te delen, kunnen we met minder moeite samen meer bereiken. Infoland heeft al een aantal inspirerende campagnes geplaatst om het startsein te geven en om te laten zien wat er allemaal mogelijk is.We moedigen Zenya BOOST gebruikers aan om deel te nemen aan deze nieuwe uitwisselingsmogelijkheid. Of je nu zelf een campagne wilt delen of gewoon wilt zien wat andere organisaties hebben gedaan, een kijkje nemen op de community kan je nieuwe ideeën en inzichten geven.Samen kunnen we de k
Beste, Graag zou ik de mogelijkheid zien om een Boost vraag te verwijderen uit de campagne.Als je "vergeet” eerst een pauze in te zetten en je plaatst een vraag wordt deze, in dit geval, in het verleden geplaatst. (op 4 juni). Deze kan ik er niet meer uithalen. Is hier een oplossing voor? Mvg Gaby
Doelgroepen in Boost.Bijvoorbeeld wij hebben een campagne die voor meerder doelgroepen is.Doelgroep VPK doelgroep OK enz.Bij import via Excel zie je gebeuren dat wanneer je doelgroep VPK inleest en daarna de doelgroep OK dat hij de doelgroep overschrijft, dus een medewerker uit doelgroep OK die ook in lijst VPK staat wordt nu doelgroep OK. Wij kiezen voor de optie behouden in campagne omdat dat de bedoeling is.Ik snap dat je maar 1 mail kunt sturen, maar als een campagne lang loopt dan wil je tussentijds mogelijk alleen de doelgroep OK aanschrijven en dit lijkt nu niet mogelijk.Vraag: doe ik het op de juiste manier? Is er een andere manier om in een lopende campagne een kleinere doelgroep te kiezen die in de ingelezen excel wel gedefinieerd is maar dus overschreven is naar een andere doelgroep. Hoor het graag,
Ik ben benieuwd of er een makkelijkere manier is om doelgroepen te koppelen aan deelnemers van campagne.In een huidige campagne zullen veel deelnemers zitten (paar honderd). Alle deelnemers moeten aan doelgroep 1 gekoppeld worden. Een deel van de deelnemers aan doelgroep 2 en doelgroep 3.Per deelnemer aanklikken is er veel werk.De doelgroepen komen voor een deel overeen met de gebruikersgroep. Is het mogelijk om een gebruikersgroep die je importeert meteen in zijn geheel aan een bepaalde doelgroep te koppelen? Of is er een andere manier om sneller doelgroepen te koppelen dan per persoon?
Goedemorgen, Wij staan nu voor de keuze of we voor Boost campagnes gebruik gaan maken van Teams of van gebruikersgroepen.Wat zijn de eventuele voor en nadelen van deze keuzes?Hoor het graag,Met groet,Anja
Bestaat er een mogelijkheid om afmelden voor een campagne uit te schakelen?
Gezien de uitlevering van Boost zouden we graag willen dat deze module als kolom zichtbaar is in het portaal.Ik kan wel een nieuwsbericht item hiervan plaatsen maar dit zou ik dan willen laten staan, terwijl we de instellingen van andere berichten op 28 dagen hebben staan.Als dit niet mogelijk is hebben jullie dan tips hoe we algemene campagnes zichtbaar kunnen maken voor gebruikers die van het portaal gebruik maken. (ik weet dat ze via mail een uitnodiging krijgen als er een campagne klaar staat).Met groet,Anja
Is het mogelijk om de tijd aan te passen van de start? nu komt de mail steeds om 13:00 uur binnen, ik zou dat liever in de ochtend zien, zodra men begint met werken.
Met de uitlevering van 7.2 is er een nieuwe ontwikkeling die het onderwerp van een Boost campgane creatief herschrijft.Ik snap de keuze maar ik wil ook graag de mogelijkheid hebben om mijn eigen onderwerp te behouden, is dit nog mogelijk?Hoor het graag,Met groet,Anja
Wij zouden graag zien dat je een onderdeel van de campagne vast kan zetten op een bepaalde datum.Alle onderdelen worden nu qua datum bepaald door het aantal dagen pauze tussen de verschillende andere onderdelen. Als je ergens iets verlengd of verkort schuift de hele campagne mee. Een mooie functionaliteit.Echter is het in onze campagne is voor 2 momenten belangrijk dat deze op een specifieke datum verzonden worden (X dgn voor specifieke activiteit in organisatie waarvoor datum vast staat). Het zou prettig zijn die kennisflitsen in de campagne op harde datum vast te kunnen zetten.Nu moeten we steeds in de gaten houden als we ergens iets toevoegen, verwijderen of de pauzes aanpassen op welke twee data deze berichten gepland staan. Dit is wat foutgevoelig hebben we gemerkt. Hebben meer mensen hier behoefte aan?
Graag zou ik zien dat het mogelijk is kleine wijzigingen aan te brengen in een bericht. In een specifiek geval werd een spelfout ontdekt nadat het bericht reeds verzonden was aan de deelnemers. Dit wil je dan graag wijzigingen. Uiteraard wordt dit niet in de mail aangepast maar het zou fijn zijn als je het bericht wel aan kan passen zodat op de tijdlijn de spelfout verdwenen is.
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.