Skip to main content
Vraag

Hoe groter de Boost campagne, hoe langzamer?

  • October 8, 2025
  • 2 reacties
  • 15 Bekeken

Mila
Forum|alt.badge.img+7

Kan het zo zijn dat hoe groter je Boost campagne wordt hoe trager deze campagne wordt? Dan heb ik het over het beantwoorden van de vraag vanuit de mail (voordat je het juiste antwoord krijgt te zien). Het plannen van nieuwe vragen en pauzemomenten etc.

Zo ja, is hier een oplossing voor, kunnen we vragen archiveren of moeten we dan echt een nieuwe campagne starten?

2 reacties

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5

@Mila 

Ik heb een ticket voor de Zenya Servicedesk aangemaakt om dit nader te onderzoeken.


Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5

Uit nader onderzoek blijkt dat dit behalve een mogelijk performance issue ook aanleiding is voor vragen over de manier waarop men Boost inzet binnen de organisatie.

De betreffende Campagne uit het voorbeeld loopt al meerdere jaren voor een heel grote groep deelnemers en er staan inmiddels ook iets van 100 berichten op de tijdlijn.
Bijkomend gegeven is dat er iets meer dan 7 van de 12 deelnemers nog vrijwel geen enkel bericht op de tijdlijn geopend hebben.
Als een gebruiker na een heel lange tijd naar een Campagne gaat met grote aantallen ongelezen berichten op de tijdlijn, dan houdt dat o.a. het gevaar in van verouderde informatie en ook ontmoediging.

De opzet van Boost is om relatief kortlopende en overzichtelijke Campagnes uit te zetten.
We zijn daarom benieuwd naar jullie beleid rondom Boost Campagnes: wanneer zet men die in en voor hoelang?