Stel je vraag of deel je kennis over interactieve documenten
Recent actief
Dag Infolanders, Inmiddels zijn wij ook gestart met het aanmaken van interactieve documenten, wat een ontzettend fijne oplossing is, maar we lopen ook tegen een aantal puntjes aan. Is de opmaak /lay-out nog in ontwikkeling? Ik vind het jammer dat je nu een beperkt menu hebt qua opmaak, zo zouden wij ook graag kleur willen gebruiken wellicht verschillende lettertypes. Daarnaast staat je ingevoegde afbeelding 'vast' in het document. Wat mij erg mooi lijkt is dat je deze naar links of rechts zou kunnen verschuiven en de afbeelding ook kunt opmaken (Kaders/bijsnijden en in en uitzoomen)
De Triagewijzer Verloskunde bestaat uit 39 pagina's.. wij willen deze omzetten naar een interactief document in de vorm van een beslishulp.Is er een organisatie die dit al gemaakt heeft en met ons wil delen? Daar zouden wij heel er blij mee zijn :)
Bij het gebruik van opsommingstekens in een Interactief Document werken twee zaken niet helemaal zoals ik zou verwachten. Als eerste, als ik meerdere niveaus gebruik bij een opsomming, telt de opsomming van het tweede niveau door, zelfs als onder het volgende punt van het eerste niveau. Als voorbeeld:Screenshot uit interactief documentKlopt het dat dit zo werkt? Ten tweede, als ik iets van tekst tussen de opsommingen in wil, begint de opsomming opnieuw. Als voorbeeld:Screenshot uit interactief documentIk zou hier graag willen dat er doorgeteld wordt naar 3 en 4 i.p.v. opnieuw te starten bij 1 en 2. De tekst onder b. krijgen lukte alleen door deze regel met meerdere tabs naar rechts te verplaatsen (het lukt niet om met Shift+Enter o.i.d. weer op het niveau van 2. te komen). Waarschijnlijk start de opsomming daarom opnieuw bij 1.Als ik handmatig de opsomming bij een bepaald nummer zou kunnen starten, dan zou ik dit kunnen corrigeren, maar dat kan helaas (nog) niet, zoals hier gesuggereer
Werkt iemand al in interactieve documenten met een scorematrix en wil zijn/haar ervaring delen?Wij willen dit graag toepassen maar zien dat we nu alleen maar iets kunnen maken waarbij scores worden opgeteld i.p.v. vermenigvuldigd.
Bij interactieve documenten kan een beoordelaar een opmerking plaatsen, net als bij ‘gewone' documenten. Echter bij ‘betreft’ bij de opmerking kun je alleen kiezen uit ‘algemeen', terwijl hier wel een uitklappijltje staat. Maar je kunt niet als beoordelaar het juiste blok kiezen waar je een opmerking over hebt. Dit wordt voor documentbeheerders / schrijvers heel lastig en onoverzichtelijk. Want als een beoordelaar dan in de uitleg niet schrijft waar de opmerking betrekking op heeft, is het niet haalbaar om de opmerking te verwerken. nb: bij ‘gewone’ documenten is de hele tekst van een document zichtbaar naast de opmerkingen. Als iemand dan een opmerking onder ‘algemeen' zet, kun je makkelijker door een document heen scrollen om de juiste plaats van de opmerking te vinden. Bij interactieve documenten zijn blokken teksten met voornamelijk ook keuzemogelijkheden, waardoor het zoeken van de juiste plaats in het document alleen kan als je alle keuzemogelijkheden open/ dichtklapt. En ook da
Wanneer je in een interactief document een hotspot aanklikt verspringt het document op zo'n manier dat de uitleg bij de hotspot helemaal boven in je beeld staat. Daarmee verdwijnt de afbeelding, en dus de rest van de hotspots die er op staan, uit je beeld.De lezer is zijn oriëntatie in het document kwijt. Is dit een probleem dat we zelf in een instelling kunnen oplossen?
Hi!Binnen ons ziekenhuis doen we tegenwoordig veel met interactieve documenten. Zo leggen we hier ook onze zorgpaden in vast. Ik heb via het applicatiebeheer > documenttypen > interactief document, een sjabloon gemaakt zodat deze gekozen kan worden. Echter staat dit format dus niet helemaal vast en is dus alsnog door iedereen aan te passen. Is er een mogelijkheid om verschillende documenttypen te maken van interactieve documenten in plaats van een sjabloon hieronder toe te voegen? Groet,Esmée
Is het mogelijk om binnen een interactief document een link te plaatsen naar een ander (interactief) document. Soms komen bepaalde processen terug in verschillende documenten daar wil ik dan vlotjes naar verwijzen.
Is er een mogelijkheid om te zien hoe vaak en op welke link is geklikt in een interactief document?
Goedemorgen, Wij hebben enkele grote en belangrijke interactieve documenten die door verschillende beoordelaars bekeken moeten worden.Is het mogelijk om de "platte” tekst van het interactieve documenten te printen wat beoordeling beter mogelijk maakt?Of is het mogelijk om bepaalde items uit een interactief document toe te wijzen aan een specifieke beoordelaar.Bij een groot document voorzie ik anders toch wel problemen met de beoordeling.Hoor het graag,Met groet,Anja
Ik probeer een stroomschema van risico-inventarisatie om te zetten in een scorekaart in een interactief document. Ik loop alleen vast bij het toevoegen van de scores om het juiste antwoord te krijgen. Wie kan mij hierbij helpen?
Zoals eerder aangegeven wordt het interactieve document als positieve toevoeging ervaren tussen de diverse documentsoorten. Ik merk echter dat collega's terughoudend zijn met het gebruik ervan, omdat het niet mogelijk is een conceptversie als word-bestand aan collega's voor te leggen. Hoewel het wel mogelijk is om een pdf-bestand van het (concept) interactieve document door te sturen, heeft dit niet de voorkeur. Het gaat vaak om documenten met complexe inhoud, die door diverse disciplines kritisch wordt doorgenomen en aangepast / aangevuld in afwijkende tekstkleur. Ik ben benieuwd hoe andere organisaties hiermee omgaan en of de wordversie-optie alsnog zou kunnen worden toegevoegd.
In het verleden zijn hier al meerdere topics overgemaakt maar deze zijn afgesloten. Is het ondertussen al mogelijk op in een interactieve document bladwijzers aan te maken en te verwijzingen met linken in hetzelfde interactieve document?
Is het mogelijk om via verschillende keuzeknoppen bij dezelfde informatie te komen? Dit om te voorkomen dat op verschillende plaatsen binnen een document dezelfde informatie moet worden beschreven. Dit is foutgevoelig bij wijzigingen.
Binnen onze organisatie zijn we aan het proefdraaien met Interactieve documenten. Mogelijk willen we gebruik maken van het aanmaken van een format voor dit documenttype.Zijn er andere organisaties die al een "vast” format voor dit documenttype aangemaakt hebben?Hoe ziet dit "vaste” format er uit” format? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb een document met verschillende ‘bijlagen’ (toelichting op werkuitvoering) die in meerdere onderdelen terugkomen.Nu probeer ik de keuzeknop (bijlage) in meerdere momenten van de belisboom te koppelen.Koppelen aan meerdere keuzeknoppen lukt, maar dan wordt het nergens getoond.Alleen bij het koppelen aan 1 keuzeknop werkt.Klopt het dat dit niet kan of doe ik iets fout?
Afbeeldingen Interactieve documenten:Het toevoegen van afbeeldingen in interactieve documenten is mogelijk. (met / zonder hotspot)Bevindingen: Afbeeldingen:afbeeldingen kunnen niet naast elkaar geplaatst worden afbeeldingsgrootte kan niet aangepast worden bij het toevoegen van afbeelding afbeeldingen kunnen niet in kollommen gezet worden Hotspots:Het is niet mogelijk om de grootte van een hotspot aan te passen (nu erg klein) Het is niet mogelijk om hotspots te nummeren Het is niet mogelijk om de kleur van een hotspot aan te passenWorkaround afbeeldingen:Bepaal de grootte van de afbeelding voordat je het plaatst in je interactieve document Maak van te voren één afbeelding van meerdere afbeeldingen bij /naast / onder elkaar voordat je ze plaatst in interactieve documenten.
Is er een mogelijkheid om de kolombreedte aan te passen van tabellen in interactieve documenten? De breedte die automatisch wordt gegenereerd is erg onpraktisch (zie plaatje).
Aansluitend bij bovenstaande heb ik 2 wensen:Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben om blokken te kopiëren naar een willekeurige plek in het document (nu komen ze standaard onderaan te staan, bij een lang/complex document moet je dan veel slepen). Is het mogelijk om bij het kopiëren een optie te kiezen waarbij je de voorwaarden niet kwijt raakt?
Wanneer je meerdere voorwaarden stelt voor het tonen van bepaalde content, is het dan (op termijn) mogelijk om met geavanceerde opties te werken (en / of) zoals bijv. in iTask, en de volgorde waarin keuzes worden gemaakt in- of uit te schakelen?
Is het mogelijk om in de tekst die hoort bij een hotspot in een afbeelding (interacief document) een link te plaatsen?
Als ik mijn interactieve document probeer te bewerken geeft hij aan dat er een blokkade is, doordat ik er zelf in een ander werkstation in heb gewerkt. Hoe kan ik dit weer ongedaan maken?
In de interactieve documenten is het niet mogelijk om de zoekfunctie CTRL-F te gebruiken. Een functie wat frequent gebruikt wordt aan het bed wanneer snel iets gezocht moet worden. Is er een optie om deze functie wel te gebruiken zonder dat eerst alle tabbladen uitgeklapt moeten worden?
Er wordt al een lange tijd input geleverd over de opmaak mogelijkheden van interactieve documenten.Opmaak van het document, letterype, meer mogelijkheden voor opmaak tabellen, linken binnen het interactieve document etc.. Sommige van deze topics zijn al meer dan 1 jaar oud.Zelf mis ik een overzicht wat opgepakt gaat worden voor een nieuwe release. De laatste update had geen “grote” veranderingen bij interactieve documenten.Misschien een idee om 1 overzicht te maken van ideeën die zijn ingebracht en met een stoplicht aangeven, welke ideeën opgepakt gaan worden en welke niet? Dit geeft overzicht in de topics en geeft ruimte voor nieuwe discussies. Kunnen jullie aangeven welke van deze ideeën opgepakt gaan worden, want ik denk dat naast mij veel gebruikers met smart wachten op wijzigingen in de interactieve documenten. Met vriendelijke groet,Mariëlle
Hoi,Kun je een interactief document in zijn geheel (dus niet de blokken) kopiëren/dupliceren? Ik heb ruim 100 documenten die ik in licht gewijzigde vorm opnieuw nodig heb, en wil voorkomen dat ik die documenten allemaal opnieuw moet aanmaken en handmatig per document losse onderdelen van oorspronkelijke naar nieuwe documenten moet kopiëren en plakken.Dank alvast!Els
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.