Vraag

Dezelfde informatie koppelen aan meerdere keuzeknoppen

  • 12 January 2024
  • 6 reacties
  • 57 Bekeken

Badge

Is het mogelijk om via verschillende keuzeknoppen bij dezelfde informatie te komen? Dit om te voorkomen dat op verschillende plaatsen binnen een document dezelfde informatie moet worden beschreven. Dit is foutgevoelig bij wijzigingen. 


6 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@marleen82 

Hallo Marleen, kijk eens naar onderstaand topic en de reactie van Chaim.  Via de door Chaim beschreven werkwijze kan je 1 tekstblok via voorwaarden koppelen aan verschillende keuzeknoppen.

Mogelijks helpt dit je al wat verder.

Badge

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat als ik keuzeknoppen op verschillende plaatsen in het document naar 1 plek wil laten verwijzen dit wordt gezien als 2 voorwaarden om de tekst te openen (dus beide keuzeknoppen moeten worden aangeklikt) 

 

Reputatie 5
Badge +6

@marleen82 

Misschien dat ik je vraag niet goed interpreteer maar bij mij werkt dit nochtans bij het aanklikken van de knoppen afzonderlijk..

Ik maakte even een testdocumentje :

achterkant document
Voorwaarde gelinkt aan tekstvak “Test tekst kopie/paste”
 
Geen keuze  = tekst is niet zichtbaar
Bij aanklikken “Keuze 1”
Bij aanklikken “Keuze 2”

Je hoeft het blok met de tekst dus maar 1x in je document op te nemen en kan het zo linken aan meerdere keuzeknoppen.

Badge

Het klopt idd als je op 1 plek meerdere keuzeknoppen hebt staan. Als ik op verschillende plekken een keuzeknop wil maken naar dezelfde plek komen de voorwaarden niet onder elkaar maar zoals in mijn bericht hierboven weergegeven. Dit dat geval moet ik beide knoppen aanklikken voordat de tekst verschijnt. 

Reputatie 5
Badge +6

@marleen82  

Hallo Marleen, nu ben ik mee  :) … inderdaad dan werkt het alleen wanneer je beide knoppen indrukt. Dat had ik nog niet gebruikt.

Is dus een “en” voorwaarde en ik zie ook geen mogelijkheid om een “of” voorwaarde ervan te maken.

Ben dan ook benieuwd naar andere reacties op je vraag...

 

 

@marleen82 komt je vraag overeen met dit idee?
 

https://community.infoland.nl/ideas/een%2Dblok%2Dtweemaal%2Dgebruiken%2Din%2Dinteractieve%2Ddocumenten%2D1622

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring