Stel je vraag over beheer, licenties en overige thema's
Recent actief
Hallo, Bij het opvoeren van bewijslast in Compliance willen we een verwijzing maken naar een control. Ik kies dan control en vervolgens wordt er een lijst getoond met controls. De lay-out van deze lijst is niet gelijk als ik in Risico naar het overzicht van Controls ga.We hebben een nieuw veld tot ons beschikking: control code, maar deze zie ik niet in het overzichtsscherm wanneer ik een verwijzing wil maken. Wel in het overzichtsscherm van controls.Ellen.
Zijn er laboratoria die apparatuur onderhoud, validaties enz. en andere terugkerende werkzaamheden de planningsmodule van Zenya gebruiken?
Goedemorgen,Er was een bijeenkomst door Zenya geweest over Connect.Is er een verplichting om over te gaan naar inloggen via Connect?En zo ja, is daar een deadline voor?Ik vraag dit omdat onze organisatie werkt met meer inlog-methodes en we moeten afwegen of Connect of een andere 2FA ingesteld moet worden.Bij voorbaat dank voor jullie reactie!vriendelijke groet,laurens strijbosapplicatiebheer
Kun je vanuit ‘Planning’ een taak uit een taakschema vóór de deadline afhandelen?
Als applicatiebeheerder kan ik wel instellen welke notificaties per mail verstuurd worden naar medewerkers, maar ik kan nergens vinden hoe ik kan instellen welke berichten er binnen komen bij medewerkers.Is dit wel mogelijk? Bovenstaande kan ik wel instellen bij mezelf, maar is dit ook mogelijk om voor anderen in te stellen?We moeten namelijk een bulk hyperlinks aanpassen, dit doen we via taalcorrecties, maar ik wil niet dat iedereen daar een notificatie van krijgt.
Is er een manier om bij gebruikersbeheer, gebruikersgroepbeheer, sjabloonbeheer en dergelijke te achterhalen wie wanneer de laatste wijziging heeft gedaan?We werken nu met meerdere beheerders in Zenya, maar als er iets fout gaat, kunnen we niet achterhalen wanneer er wat gebeurd is. Of wie wat gedaan heeft.Want in een systeem als Zenya is er toch wel iets van logging?Dit is voor audits namelijk ook belangrijk.
Een gebruiker heeft, nadat zij haar Safari Browser geforceerd moest stoppen, problemen met het benaderen van Zenya. Op haar mobiel werkt het wel. Ze heeft inmiddels de browserhistorie opgeschoond maar de problemen blijven. Ik besef dat dit geen probleem is met Zenya zelf maar misschien dat iemand een soortgelijk probleem met Safari herkend??
Hallo, Ik zie bij de centrale rechten de optie ‘Geef de volledige gebruikersinformatie weer’ ik krijg niet duidelijk waar dit nu precies voor dient. Weet iemand dit?
Als functioneel applicatiebeheerder zou ik graag een rapportage willen kunnen draaien van alle openstaande acties per medewerker, bijv. om acties over te kunnen zetten bij afwezigheid/ uit dienst. Nu zie je alleen die gebruikers waarvan je de manager bent. Maar omdat ik geen manager van een gebruiker ben zie ik geen resultaten. Er is wel een mogelijkheid om centraal ‘verantwoordelijkheden over te nemen’ maar dat is toch nog te algemeen. Bijvoorbeeld bij langdurige afwezigheid worden openstaande meldingen ‘verdeeld’ over meerdere gebruikers.
Het is de bedoeling dat onze nachtlaboranten hun taken (die verschijnen via een taakschema) kunnen afhandelen vanaf 12u ‘s nachts maar de taken zijn dan blijkbaar nog niet zichtbaar. Hoe laat verschijnen taken die gepland zijn om die dag uit te voeren?
Ik zie dat dit idee al eens eerder geopperd is maar nu afgesloten. Wij zouden graag onze begrippenlijst inzichtelijk willen maken voor alle medewerkers om in te zien. Nu zouden we een export kunnen maken, iedere x aantal maanden. Maar we hebben natuurlijk een sterkte voorkeur dat dit niet handmatig gedaan zou moeten worden. Is er al een oplossing voor ons, of is het iets waar anderen ook tegenaan lopen?
Beste community,is het mogelijk om in het taakschema afhandelscherm het Opmerkingen veld verplicht te maken en ook het toevoegen van een bijlage verplicht maken? Ik heb geen CHECK module, maar alleen FLOW en DOC. Is het überhaupt mogelijk om het scherm in de screenshot aan te passen met extra velden? En als ja, waar?Paola
Binnen onze organisatie zijn wij op dit moment bezig met een plan schrijven voor de herinrichting van Zenya.Ik vroeg mij af of iemand voorbeelden heeft van een inrichtings-/beleidsplan? Het is vooral fijn om dit als referentiekader te hebben, zodat wij in het inrichten van de basis niets vergeten.
In opdracht van Be-Better, in samenwerking met Higher Mountains, doe ik onderzoek naar informatiebeveiliging en de rol van Zenya. Ik ben Thomas Blom, afstudeerder Business IT & Management (Avans). Ik breng vooral in kaart hoe Zenya in de praktijk wordt gebruikt en hoe dit organisaties kan helpen bij het ondersteunen van processen zoals risicomanagement, incidentmanagement en compliance. Om hier een goed beeld van te krijgen, heb ik een enquête opgesteld. Werk jij met Zenya en speel je een rol bij informatiebeveiliging? Dan zou ik het enorm waarderen als je 5 tot 10 minuten de tijd wilt nemen om mijn enquête in te vullen.De resultaten van de enquête zullen worden gedeeld met Zenya en kunnen bijdragen aan de doorontwikkeling van hun software.Via deze link kun je deelnemen:https://vragenlijsten.zenya.work/?eid=98220bfa-bf8a-4652-bea8-2ba0c5ac047b Heb je andere collega’s die met Zenya werken en ook een rol spelen bij informatiebeveiliging? Dan zou het super zijn als je deze enquête me
Dag, wij hebben onze organisatie eenheden boom al jaren in gebruik, maar zouden nu graag een bovenliggend organisatieniveau toe voegen gezien onze regionale samenwerking. Maar alle nieuwe organisatieniveaus komen onder anderen te vallen. hoe kunnen we dit toch inregelen?
Hallo, Is het ook mogelijk om meerdere telefoonnummers te koppelen aan de 2 staps verificatie met het Administator account. Er zijn meerdere mensen die hiermee werken, minimaal 2 beheerders en onze IT afdeling. Nu moet ik een code doorgeven als zij willen inloggen. Dit is niet zo handig ivm vrije dagen etc. Groeten Tetske
Beste mede Zenya gebruikers, Voor Check, Flow, Doc, Risk en Audit zijn wij druk bezig met het inrichten van de modules. Dat roept soms inrichting vragen op. Aangezien wij, als team Kwaliteit graag leren van anderen, via deze weg de vraag: > Heb jij lessons learned, of best practices, die je graag met ons deelt? Wie zijn wij: Team Kwaliteit is onderdeel van gro-up. Onze organisatie bundelt de expertise van kraamzorg, kinderopvang, jeugdhulp en buurtwerk in één organisatie. Daarmee werken we domein overschrijdend in meerdere provincies in midden en west Nederland. We nodigen je uit om een reactie plaatsen op dit forum, of te mailen naar kwaliteit@gro-up.nl Namens Team Kwaliteit, Eline van den Brand - Adviseur Kwaliteit
Voor onze AAD gebruikers in Belgie geven wij als Preferred language nl-BE.Wanneer deze gebruikers gesynced worden naar Zenya, worden deze geblokkeerd omdat dit niet gekend is binnen Zenya.Is er een mogelijkheid dat dit wel kan ?
Is het verwijderen van taken definitief of wordt dit nog ergens gearchiveerd.Wanneer verwijderen definitief is wat kan je dan doen om (on)bewust verwijderen te voorkomen?
Hi,Mijn gebruikers worden gesynct via Azure, hierin heb ik al het onderscheid gemaakt van welke AD groepen naar Zenya gesynct mogen worden.Ik loop nu tegen mijn licenties aan, en heb zeker 100 actieve medewerkers die al 2 jaar niet meer ingelogd hebben.Nu staat er in de community bij Licentiemanagement Zenya: " Het is mogelijk om het licentiegebruik te beperken door gebruikers die niet actief zijn ook echt op inactief te zetten. We zien regelmatig bij klanten dat de optie om een gebruiker inactief te maken in plaats van te verwijderen, niet wordt gebruikt.Er zit een voordeel aan deze methode. Omdat gebruikers niet verwijderd worden, blijven zij in het systeem bekend. Dit betekent dat bij een terugkerende gebruiker alle rechten en instellingen bewaard blijven. Het is dan enkel een kwestie van de gebruiker terug op status "Actief" te zetten in het gebruikersbeheer.De status "Actief" is op de volgende locatie terug te vinden:Applicatiebeheer > Gebruikers en Gebruikersgroepen: Gebruiker
Goedemorgen,Ik heb een nieuwe laptop genstalleerd.Zenya kan ik in met persoonlijke account.Nu wil als Administrator inloggen (daar heb ik ook een ww van)Echter, als ik volgens de instructies kies voor 'andere gebruiker' dan wordt ik naar Microsoft gestuurd en niet naar een inlog voor Administrator.Wat gaat hier fout?vr groetlaurens
Wij zijn sinds kort gebruiker van Zenya en zouden heel graag willen dat alle e-mails die het systeem verzendt namens ons eigen domein worden verzonden. Dit vanwege de volgende redenen:Intern is het herkenbaar (wij geven externe e-mails het label Extern mee); Extern is het herkenbaar, omdat het vanuit ons domein komt; Reacties op een e-mail komen nu bij de no-reply van Zenya uit; We zijn afhankelijk van de e-mailserver van Zenya.Daarnaast komt het professioneler over, zeker bij externe e-mails. Wij hebben onze e-mailserver tegen misbruik beveiligd, alleen geautoriseerde bedrijfstoepassingen kunnen mailen namens ons e-mailadres. Ik heb begrepen dat dit nu niet mogelijk, maar vind dat je als organisatie de keuze moeten krijgen, eigen domein of via zenya.work.
Bij het instellen van een leesbevestiging kwam ik de volgende (systeem) rol tegen Ook bij applicatiebeheer > gebruikers en gebruikersgroepen: Gebruikersgroepen staat deze rol vermeld.Is dit iets nieuws? Ik kan hier niets over vinden en vraag me dan ook af wat het de functie is hiervan en wat er gebeurd als je deze (per ongeluk) aanvinkt.Het lijkt me ook niet erg nuttig om een leesbevestiging aan Openbare toegang (internet) toe te wijzen.Groetjes Jolanda
In oktober 2023 is een update in het “entra ID component in Azure” geweest. Door deze update is de synchronisatie voor nieuwe medewerkers tijdelijk niet goed gegaan bij ons. Dit probleem is nu verholpen, echter lopen we nu tegen het volgende aan:Nieuwe medewerkers worden nu compleet opgevoerd met organisatiegegevens als functie, afdeling en manager. Echter hebben wij voorheen in de synchronisatie geen organisatiegegevens gesynchroniseerd. Dus zijn deze velden nu leeg, omdat er momenteel geen updatefunctionaliteit bestaat. Is het ook mogelijk om deze data te verrijken? Hoe gaan jullie om met organisatiewijzigingen en administratie van verschuivingen in de organisatie?
Hoe kan ik in Mijn Zenya (als beheerder) iemand anders abonnementen toekennen zoals in onderstaande afbeelding:Bij mijn naam staat bijna allemaal ja’s, maar de collega onder mij niet. Het lukt me niet, terwijl in de handleiding staat, dat ik contactpersonen kan beheren.Ik hoor graag, hoe dit moet.
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.