Skip to main content
Vraag

Invulling rol Centrale Documentbeheerder

• July 22, 2026
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste allen,

Sinds kort ben ik werkzaam als (tijdelijke) Centrale Documentbeheerder. Omdat deze rol binnen onze organisatie nog in ontwikkeling is, ben ik benieuwd hoe andere ziekenhuizen dit hebben georganiseerd.

Werken jullie naast decentrale documentbeheerders ook met een centrale documentbeheerder? Dan hoor ik graag hoe deze rol is ingericht.

Samen met twee collega's (functioneel beheerders van Zenya) komen wij graag in contact met collega's die hierover ervaringen willen delen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

2 reacties

Conny Vossen

Hallo Anouschka,

Wij werken met twee centraal documentbeheerders voor het VieCuri Medisch Centrum in Venlo. De laboratoria, Medische Beeldvorming en Klinisch Farmacie hebben hun eigen documentbeheerders (decentrale beheerders) waarmee we nauw contact hebben. Mocht je hierover vragen hebben neem gerust contact met ons op (documentbeheer@viecuri.nl).

Forum|alt.badge.img+6

Hi Anouschka,

Wij werken met drie centrale documentbeheerders voor het St. Antonius Ziekenhuis. Wij beheren met z’n 3-en alle zorgeenheden in huis en beheren een gedeelte van het functionele beheer. Bij ons worden alle ondersteunende eenheden, diagnostiek & medische technologie en de farmacie decentraal beheerd. Dit zijn zo’n 70 beheerders. Naast ons hebben we nog een functioneel applicatiebeheerder en een technisch applicatiebeheerder voor het hele systeem. 
Mocht je meer informatie nodig hebben of willen sparren kan je me ook een privé berichtje sturen voor contactgegevens.