Beantwoord

Interactieve documenten - gebruik van keuzeknop

  • 20 April 2022
  • 7 reacties
  • 116 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5

Ik heb een document met verschillende ‘bijlagen’ (toelichting op werkuitvoering) die in meerdere onderdelen terugkomen.

Nu probeer ik de keuzeknop (bijlage) in meerdere momenten van de belisboom te koppelen.

Koppelen aan meerdere keuzeknoppen lukt, maar dan wordt het nergens getoond.

Alleen bij het koppelen aan 1 keuzeknop werkt.

Klopt het dat dit niet kan of doe ik iets fout?

 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 21 April 2022, 15:45

Bekijk origineel

7 reacties

Hoi @a.schols,

Je hebt de volgende mogelijkheden bij keuzeknoppen:

Je kunt een blok koppelen aan meerdere keuzes binnen één vraag. Het blok wordt dan getoond als een van deze opties gekozen wordt. Stel je maakt een vraag met 3 antwoorden: Bent u op locatie A, B of C? Als er twee instructies zijn, één voor A en één voor B en C dan kun je één blok koppelen aan keuze A en één blok koppelen aan keuze B en C. Als je dus kiest voor B of C dan krijg je hetzelfde blok te zien.

Je kunt een blok ook koppelen aan keuzes van verschillende vragen. Stel dat je naast bovenstaande vraag nog een vraag stelt: Welk vervoermiddel gebruikt u? Openbaar vervoer, auto of fiets? Als je een blok hebt over de bereikbaarheid van locatie A wanneer je met het openbaar vervoer komt, dan kun je dit blok aan 2 keuzes koppelen. Het wordt dan alleen getoond als de gebruiker zowel kiest voor locatie A als openbaar vervoer.

 

Verklaart dit waarom het in je document niet werkt zoals je had verwacht?

Reputatie 3
Badge +5

Hoi Inge,

Dank voor je snelle reactie. Het blok is idd gekopeld aan meerdere keuzes. Nu snap ik, als er 1 keuze wordt aangeklikt, waarom het blok niet getoond wordt.

Wellicht iets voor de doorontwikkeling van het interactief documenttype om dit wel mogelijk te maken.

Dus een filtermogelijkheid zoals we dat kennen in Meldingen = En / OF

Hoi @a.schols,

Je zou daarvoor een idee kunnen aanmaken, misschien is deze behoefte er bij meer organisaties.

Reputatie 3
Badge +5

Idee ingebracht.

Reputatie 2
Badge +3

@Inge Kuijpers ik weet niet of ik een vergelijkbare vraag heb. Hopelijk kan je me helpen:

  • Bij het maken van een interactief document met meerdere keuzeknoppen, wil ik dat bij selectie van beide opties bij de laatste keuze hetzelfde tekstblok wordt getoond.
  • Ik koppel dus 1 tekstblok (behandeling) aan beide opties (geïnfecteerd, niet geïnfecteerd). Ik kan dit zelfde tekstblok (behandeling) wel koppelen aan beide opties aan de achterkant maar dit wordt niet getoond als ik deze opties aan klik aan de “voorkant”. Is dit een bug of kan dit gewoon niet? Ik los dit nu op door het tekstblok te kopieren zodat ik 1 tekstblok koppel aan 1 optie en het andere tekstblok koppel aan de tweede optie.
  • Als voorbeeld: 
    • rood → vochtig → geïnfecteerd → Behandeling, jodium gaas 2 keer per dag etc.
    • rood → vochtig → niet geïnfecteerd → Behandeling, jodium gaas 2 keer per dag etc.

Ik hoor het graag.

Reputatie 2
Badge +3

Hallo @Thijs 

Het is inderdaad niet mogelijk om dit in te stellen, de voorwaardes voor een gekoppeld blok zijn altijd “EN” statements en geen “OF” statements. 
Een andere community gebruiker heeft ook al dit idee geplaatst als je deze functionaliteit graag wilt zien zou ik je willen vragen op dit idee te stemmen:
 

https://community.infoland.nl/ideas/een%2Dblok%2Dtweemaal%2Dgebruiken%2Din%2Dinteractieve%2Ddocumenten%2D1622

Reputatie 2
Badge +3

@Tino Brouwer dankjewel voor je reactie. Jammer dat het niet kan. Ik heb ook op het idee gestemd!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring