Skip to main content

Werkt iemand al in interactieve documenten met een scorematrix en wil zijn/haar ervaring delen?

Wij willen dit graag toepassen maar zien dat we nu alleen maar iets kunnen maken waarbij scores worden opgeteld i.p.v. vermenigvuldigd. 

Hallo @Inge Herfs,

Een scorekaart kan gebruik worden om aan de hand van vragen de medewerker mee te geven wat gedaan kan worden in de betreffende situatie. Denk bijv. aan vragen zoals ‘Is de patient verward?’ Indien ja, doe dan x. Indien nee, doe dan y. 
Zo kan je iemand helpen te bepalen wat de volgende actie zou moeten zijn.

Ter info en over de werking bevat dit artikel een uitleg over het maken van een scorekaart: 

Ik zou graag het volgende willen doen in een interactief document:

Er zijn vijf vragen die allen twee keuzeopties hebben ja/nee.

Als alles met nee wordt beantwoord dan is de vervolgactie A (dit is met de voorwaarden prima in te richten) . 

Als een van de vragen met 'Ja’ wordt beantwoord, dan is de vervolgactie B. Dit krijg ik dus niet voor elkaar. Dit heeft te maken met het feit dat het nu nog niet mogelijk is om of/of  voorwaarden toe te voegen. 

Of zie ik iets over het hoofd en is het wél mogelijk?

Als het niet kan, zou ik het graag opnieuw als idee willen neerleggen.

Hoi ​@Inge Herfs 

Misschien dat een scorekaart hier een uitkomst biedt?

Als voorbeeld heb ik drie vragen opgevoerd in een scorekaart:

Alledrie de vragen kunnen met Ja en Nee beantwoord worden. Ja levert score 0 op, Nee levert score 1 op, Die scores worden inderdaad bij elkaar opgeteld.

Vervolgens kun je daaronder scoresecties definiëren met de juiste vervolgactie:

Score 0 t/m 2 (corresponderend met 1x Ja of meer) is dan de ingang voor vervolgactie B

Score 3 t/m 3 (corresponderend met alleen Nee) is dan de ingang voor vervolgactie A

Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen.

Reageer