Skip to main content
Beantwoord

Doelgroepen in Boost

  • 20 June 2024
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

Doelgroepen in Boost.

Bijvoorbeeld wij hebben een campagne die voor meerder doelgroepen is.

Doelgroep VPK doelgroep OK enz.

Bij import via Excel zie je gebeuren dat wanneer je doelgroep VPK inleest en daarna de doelgroep OK dat hij de doelgroep overschrijft, dus een medewerker uit doelgroep OK die ook in lijst VPK staat wordt nu doelgroep OK. Wij kiezen voor de optie behouden in campagne omdat dat de bedoeling is.

Ik snap dat je maar 1 mail kunt sturen, maar als een campagne lang loopt dan wil je tussentijds mogelijk alleen de doelgroep OK aanschrijven en dit lijkt nu niet mogelijk.

Vraag: doe ik het op de juiste manier? Is er een andere manier om in een lopende campagne een kleinere doelgroep te kiezen die in de ingelezen excel wel gedefinieerd is maar dus overschreven is naar een andere doelgroep.

 

Hoor het graag,

3 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Dat de doelgroep bij importeren wordt overschreven lijkt mij niet goed. Een deelnemer kan toch in meerdere doelgroepen zitten? 

Hoi Anja en Mieke,

Onze servicedesk pakt deze vraag verder op, we brengen jullie op de hoogte als het antwoord bekend is.

 

Het werkt als volgt:

Als gebruikers tot meerdere doelgroepen behoren, dan zou je in het Excel bestand bij de gebruiker alle doelgroepen op moeten sommen waartoe hij behoort.
Als de gebruiker als deelnemer al bij de campagne voorkomt en je kiest tijdens import voor "behouden in campagne" dan wordt de deelnemer bijgewerkt (naam deelnemer en doelgroepen) met de gegevens in het Excel bestand.
 
Als in het Excel bestand niet alle doelgroepen opgesomd staan dan zullen de doelgroepen die in Zenya extra staan t.o.v. het import bestand weggehaald worden bij de deelnemers.

Reageer