Vraag

Reageren / meldingen chatberichten BOOST voor beheerders

  • 4 October 2023
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

Reputatie 3
Badge +7

Ik had twee vragen m.b.t. de chatfunctie van Boost.

  1. Ik zag dat er in 7.1 wijzigen worden doorgevoerd m.b.t. notificaties over chatberichten als deelnemer. Echter, hoe zit dit als je beheerder bent? Het lijkt ons prettig om als beheerder ook meldingen te ontvangen over chatberichten.
  2. Hoe kun je als beheerder gemakkelijk op een chat bericht reageren? Wij gaan nu via Zenya naar hamburgermenu - Campagnes - gewenste campagne. Dan klikken we het bericht open en klikken op Chat, we zien de chatberichten wel, maar kunnen hier niet op reageren. Het lijkt erop dat we alleen kunnen reageren op de chat als we het bericht openen via de mail die we hebben ontvangen en dan tijdlijn. Wellicht handig om als beheerder ook via de andere weg te kunnen reageren op chatberichten?

4 reacties

Reputatie 5

Hallo Mila,

Er zijn een paar zaken die ik even wil benoemen.

  1. Het klopt dat er vanaf de 7.1 release notificaties verstuurd worden naar deelnemers wanneer zij in een campagne gereageerd hebben én anderen daar weer op geantwoord hebben (zie releasenotes). De oplettende lezer heeft mogelijk gezien dat we in de aankondigingsmail "Zenya 7.1 komt eraan!” per ongeluk vermeld hebben dat de beheerder notificaties ontvangt, maar dat is niet het geval. 
    We zijn samen met studenten van de Fontys Hogeschool aan het onderzoeken hoe we moderatie zo eenvoudig mogelijk kunnen maken in de wetenschap dat dit voor een Zenya gebruiker vrijwel altijd een secundaire taak is.
    Het notificeren kan daarbij zeker een rol spelen. Mijn vraag aan jou is dan, op welke manier/ met welke frequentie zou je genotificeerd willen worden? Ook jij als beheerder moet niet overvraagd worden.
  2. Vanaf release 7.1 kun je wel reageren als beheerder vanuit het campagnebeheer. Je kunt zoals aan de voorkant reageren met tekst, je kunt emoji's gebruiken en hebt (alleen aan de achterkant) de mogelijkheid om berichten te verwijderen. Het is dus vanaf 7.1 niet meer nodig om als beheerder ook als deelnemer aan een campagne gekoppeld te zijn om te kunnen reageren. We voorzien momenteel nog geen andere route om bij die chatberichten te komen.
Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Thomas de Groot, nog even als reactie op jouw vraag. Ik denk dat wij als beheerders per mail willen worden geïnformeerd (net als andere Zenya mails) en dan wellicht één keer per dag, of dat je dit zelf ergens kunt instellen bij je abonnementen?

Badge +1

Hoi @Thomas de Groot,

Voorkeur zoals Mila aangeeft, zelf instellen bij je abonnementen.

Vriendelijke groet, Anja van der Cruijsen (Radboudumc)

 

 

Reputatie 6
Badge +7

Eens met @Mila Het is fijn als de beheerder in kan stellen of je wel of niet geïnformeerd wil worden en met welke frequentie. 

Er zullen beheerders zijn die standaard paar keer per week even kijken maar we zullen ook beheerders hebben die de notificatie echt nodig zullen hebben. Zeker indien het een campagne is die wat langer loopt en wat minder frequent berichten verstuurd.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring