Vraag

Producten Diensten Catalogus: Wie heeft dit al en hoe kan dit mooi in Zenya?

  • 26 September 2022
  • 6 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

We willen graag in Zenya de producten en diensten catalogus gaan vastleggen van de afdeling I&T.

Het doel is dat we 1 plek hebben waar alle informatie omtrent de leverbare I&T dienstverlening staat (waaronder SLA, contactpersonen, linken naar documenten, linken naar Topdesk enz)

Dit moet op zo’n manier dat het goed up-to-date is te houden, maar ook snel en makkelijk toegankelijk is voor alle medewerkers.

Mijn vraag is of er al organisaties zijn die zoiets in Zenya hebben zitten én hoe dit werkt.

Ideeen die we nu hier zelf over hebben is ‘iets met kaartenbakken’ voor de I&T kant zelf maar vooral daarboven een interactief document welke de basis vormt voor de informatie naar de organisatie zelf. Makkelijk doorklikbaar, goed doordacht en volledig doorlinkbaar naar alle benodigde informatie.

Mocht er niet direct iemand zijn die al zoiets heeft, zijn er dan wellicht (ook) anderen die hierbij mee kunnen denken?


6 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Beste Marianne,

Excuus voor de late reactie; we hebben even gewacht of één van de andere klanten zou reageren.

De kaartenbak is inderdaad hier een heel goede oplossing voor. Kaarten zijn ook via een apart Portal inzichtelijk te maken voor een breder publiek. Ik vind het verder een heel interessante vraag. Ik denk graag met je mee, het is ook interessant voor anderen denk ik, dus je mag gerust contact met mij opnemen.

Reputatie 1
Badge +3

Hallo Marianne, 

Ik ben benieuwd of jullie al stappen hebben kunnen zetten met de product en diensten catalogus? Zou je hierover iets willen delen?

 

Groet, Bianca

Reputatie 4
Badge +6

@revers: wellicht kan jij hier eens een kort voorbeeld artikeltje aan wijden? 

Reputatie 2
Badge +4

Hallo Bart, zou kunnen. Wij gebruiken de kaartenbakken voor meerdere doeleinden, ook bijvoorbeeld voor accountmanagement (SLA's, contactpersonen, documenten, meldingen, taken etc.). Daarnaast voor wetenschappelijk onderzoek apparatuurbeheer etc..

Hoe wll je het hebben?

Groet, Rudi

Reputatie 1
Badge +3

Hallo Bart, zou kunnen. Wij gebruiken de kaartenbakken voor meerdere doeleinden, ook bijvoorbeeld voor accountmanagement (SLA's, contactpersonen, documenten, meldingen, taken etc.). Daarnaast voor wetenschappelijk onderzoek apparatuurbeheer etc..

Hoe wll je het hebben?

Groet, Rudi

ik ben wel geïnteresseerd in jullie uitwerking, zou je wat screenshots van de mogelijkheden kunnen delen?

Reputatie 2
Badge +4

Hallo Bianca, screenshots wordt een beetje lastig in verband met privacy.

In het kort voor accountmanagement. De kaartenbak bevat de velden die je nodig hebt zoals naam, gegevens contactpersonen, naam bestuurder etc. Dit kun je uitbreiden naar wat je nodig hebt. Wil je veel contactpersonen vastleggen, dan kun je hier een losse kaartenbak voor maken en hier koppelen. 

Bij doorklikken op de kaart van een account heb je alle informatie. Documenten staan bij elkaar in tabblad documenten (de documenten staan zelf in Zenya DOC en worden daar vastgesteld. Bij de eigenschappen is er een veld met “behoort bij accountmanagement:” en dan kun je een kaart kiezen).

In het tabblad meldingen worden alle meldingen die relevant zijn voor accountmanagement weergegeven. Dit wordt gekoppeld met een uitvraagveld bij de melding.

 

Heb je hier wat aan? 

Groet, Rudi

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring