Vraag

Is het mogelijk om de 'Mijn teams' functie onzichtbaar te maken in het menu?

  • 7 March 2022
  • 4 reacties
  • 52 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

Ik vraag mij af of de optie ‘Mijn teams’  onzichtbaar gemaakt kan worden in het menu?
Wij gaan binnenkort migreren naar Zenya 6.2.1.2 en zijn daarvoor nu aan het testen.

Iedereen die ik de nieuwe schermen laat zien (in test) vraagt gelijk: Wat is dat ‘ Mijn teams’ ? 

En dat is nu net iets wat wij voorlopig (nog) niet gaan gebruiken.

Dit roept dus veel vragen op en ik voor zover ik weet kan iedereen gewoon een team aanmaken dus is het beheer vanuit Applicatiebeheer daar heel lastig in. 

Is het dus mogelijk om die functie onzichtbaar te maken? zie gele arcering hieronder

 


4 reacties

Reputatie 5

@cblom 

  • Nee, je kunt het niet verbergen
  • Het is precies de bedoeling dat het aanmaken van een team laagdrempelig wordt
  • Het is ook de bedoeling dat het team zelf beheer voert op zijn teamleden
  • Wellicht zijn er ook bij jullie decentraal medewerkers die een team zouden willen vormen om samen wat taken willen aanmaken en afhandelen, bijvoorbeeld omdat ze samen een project doen.

Hoi @cblom,

Heb je dit idee gezien?
 

 

Reputatie 2
Badge +6

@cblom

  • Nee, je kunt het niet verbergen
  • Het is precies de bedoeling dat het aanmaken van een team laagdrempelig wordt
  • Het is ook de bedoeling dat het team zelf beheer voert op zijn teamleden
  • Wellicht zijn er ook bij jullie decentraal medewerkers die een team zouden willen vormen om samen wat taken willen aanmaken en afhandelen, bijvoorbeeld omdat ze samen een project doen.

 

Hi Job,

 

Ik begrijp vanuit Infoland dat nieuwe functies gestimuleerd worden.

Echter is bij ons ervaren dat dit soort dingen veel vragen oproepen en er geen beheer mogelijk is vanuit applicatiebeheer waardoor dit echt een zootje gaat worden. Wij werken nu met organisatie eenheden. We willen best inventariseren of de nieuwe functionaliteit een optie is om te gaan gebruiken maar doordat het nu ‘verplicht’ in het menu staat is de kans groot dat mensen uit onkunde maar teams aan gaan maken en dingen gaan aanklikken waarvan wij de gevolgen niet kunnen overzien.

Door deze functionaliteit af te kunnen schermen voorkom je dit. 

Er kan dan op een later moment gekozen worden om de functionaliteit zichtbaar te maken INDIEN het voor ons interessant is. Maar nu beslist Infoland dat wij die functie moeten gaan gebruiken.. 

Reputatie 2
Badge +6

Hoi @cblom,

Heb je dit idee gezien?
 

 

Bedankt Inge,

Daar ga ik zeker op stemmen! :) 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring