Vraag

Nummercodes in itask emailsjablonen, waar staan ze voor?

  • 3 November 2020
  • 5 reacties
  • 127 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6
In de mailsjablonen staat codes met getallen. Hoe kan ik als beheerder gemakkelijk terugvinden waar deze codes voor staan?  Eigenlijk zou ik als beheerder een voorbeeldweergave van de mail willen zien..

 


5 reacties

Reputatie 5

Dit zijn de veldnummers zoals ze in de database staan. Als je naar het veldenbeheer gaat en je opent de details van een veld zul je in de URL dit nummer terugzien, bijv “…..iProva/iTask/Admin/GlobalFields/GlobalField_Details.aspx?GlobalFieldID=1007”. Is dus nogal technisch van aard. Gelukkig kun je aan de labeltjes die je in het sjabloon hebt opgenomen al aflezen om welk veld het gaat.

Reputatie 2
Badge +4

Het is wel mogelijk om een voorbeeld te zien als je op de knop wijzigen drukt.

en dan is dit het bijbehorende voorbeeld

 

Misschien dat dit helpt?

 

Met vriendelijke groet,

Sophie van Manen

Reputatie 5
Badge +5

De voorbeeldweergave is alleen beschikbaar bij het bewerken van het sjabloon voor de samenvatting van een melding, niet bij een e-mail of taak sjabloon.

Echter: je kunt op de volgende manier per meldingstype een overzicht van veldcodes met bijbehorende veldnamen opvragen:

  • Ga naar → Applicatiebeheer → Meldingen: Sjablonen voor e-mail en documenten en start met het toevoegen van een sjabloon van het type "document”
  • Selecteer het meldingstype waarvan je de veldcodes wil weten, zie 1
Informatieblad met veldcodes opvragen
  •  Klik op "Download informatieblad voor het voorbereiden van Word sjablonen”, zie 2
  • Open het informatieblad en scroll naar pagina 2. Hier kun je op basis van de nummers terugzoeken wat de veldnaam is. Ieder veld heeft namelijk een uniek nummer:
Voorbeeld informatieblad

 

Reputatie 2
Badge +6

Dank je Job, Sophie en Chaim voor jullie reactie. De reactie van Chaim is voor mij het meest bruikbaar. Bij emailsjablonen heb je niet de knop “voorbeeldweergave” 

Ik wil graag als WENS indienen dat de knop “voorbeeldweergave”  ook bij emailsjablonen komt.

Reputatie 6
Badge +7

De voorbeeldweergave is alleen beschikbaar bij het bewerken van het sjabloon voor de samenvatting van een melding, niet bij een e-mail of taak sjabloon.

Echter: je kunt op de volgende manier per meldingstype een overzicht van veldcodes met bijbehorende veldnamen opvragen:

  • Ga naar → Applicatiebeheer → Meldingen: Sjablonen voor e-mail en documenten en start met het toevoegen van een sjabloon van het type "document”
  • Selecteer het meldingstype waarvan je de veldcodes wil weten, zie 1
Informatieblad met veldcodes opvragen
  •  Klik op "Download informatieblad voor het voorbereiden van Word sjablonen”, zie 2
  • Open het informatieblad en scroll naar pagina 2. Hier kun je op basis van de nummers terugzoeken wat de veldnaam is. Ieder veld heeft namelijk een uniek nummer:
Voorbeeld informatieblad

 

Handige tip Chaim

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring