Skip to main content
Hoe prettig is het om overal en op ieder moment, direct de juiste en actuele documenten of checklists bij de hand te hebben? Of om met een paar simpele handelingen op je mobiel snel melding te kunnen maken van een onveilige situatie, storing, defect enzovoorts?

Het antwoord laat zich raden, en precies daarom werken we bij Infoland op volle kracht aan apps voor iProva: iProva Assist, iProva Capture en iProva Search.



Tijdens de iCumulus gebruikersdag op 12 juni heb ik de apps kort gedemonstreerd, en hebben we aandacht besteed aan de randvoorwaarden: wat moet je geregeld hebben om de apps ook in jouw organisatie te kunnen gaan uitrollen? Hoe kom je erachter of er überhaupt nog iets geregeld moet worden om de apps te kunnen gaan gebruiken?

De belangrijkste Powerpoint sheets uit deze sessie zijn hieronder als bijlage toegevoegd.



Enthousiast geworden?

De volgende stap is dan dat je de iProva apps eens gaat uitproberen op je eigen smartphone of tablet.

Infoland biedt je tijdelijk de mogelijkheid om met een demo-account in te loggen in de apps.

Hiervoor hoeft er dus nog helemaal níets te gebeuren in de iProva van jouw organisatie.



Om de app te kunnen proberen doe je het volgende:

· Ga naar de App Store of Play Store.

· Gebruik de zoekterm "iprova" om de iProva apps te vinden.

· Installeer de iProva Capture app en/of de iProva Search app.

· Start de app voor het eerst op

· Kies voor de optie om logingegevens handmatig in te voeren.

· Bij iProva URL voer je in: demo1.iprova.nl

· Bij logincode voer je in: icumulus18

· Als wachtwoord voer je in: burgerszoo.



Je kunt de apps nu gebruiken: via de Capture-app kan je enkele voorbeeldformulieren invullen, en via de Search-app kan je een set van voorbeelddocumenten doorzoeken en raadplegen.

Laat de app ook vooral eens zien aan je collega's om hun mening te peilen!



Heb je naar aanleiding van het uitproberen vragen? Stel ze vooral in dit topic!
NB: Het is ons bekend dat na het invullen van de hierboven genoemde URL op sommige smartphones een melding verschijnt dat de ingevoerde URL ongeldig is.

Probeer in dat geval om de volledige URL https://demo1.iprova.nl in te voeren.

Vervolgens zul je alsnog succesvol kunnen inloggen.

We gaan er voor zorgen dat dit issue in een van de komende app updates wordt verholpen.

Inmiddels hebben we voor elk van de drie apps - Assist, Capture en Search - veelgestelde vragen verzameld en voorzien van antwoorden. Hierbij zul je ook veel van de vragen & antwoorden die tijdens de gebruikersdag de revue zijn gepasseerd terugvinden.
 


O.a. naar aanleiding van jullie vragen en feedback op de gebruikersdag werken we er hard aan om onze apps nóg beter te maken.

Een aantal verbeteringen die je op korte termijn kunt verwachten in de app:

  • Alle apps: Verbeterd loginscherm wat duidelijker maakt dat je ook zónder QR-code kunt inloggen.
  • iProva Search: Mogelijkheid om in en uit te zoomen in grote tabellen
  • iProva Search: De limiet van 50 documenten per thema vervalt (wat niet wegneemt dat wij nog steeds adviseren om het aantal documenten per thema beperkt te houden)

Informatie over de nieuwste updates voor de iProva apps vind je via https://update.infoland.nl/iprova-apps/


O.a. naar aanleiding van jullie vragen en feedback op de gebruikersdag werken we er hard aan om onze apps nóg beter te maken.



Een aantal verbeteringen die je op korte termijn kunt verwachten in de app:

  • Alle apps: Verbeterd loginscherm wat duidelijker maakt dat je ook zónder QR-code kunt inloggen.
  • iProva Search: Mogelijkheid om in en uit te zoomen in grote tabellen
  • iProva Search: De limiet van 50 documenten per thema vervalt (wat niet wegneemt dat wij nog steeds adviseren om het aantal documenten per thema beperkt te houden)
Informatie over de nieuwste updates voor de iProva apps vind je via https://update.infoland.nl/iprova-apps/






Al deze zaken zijn vanaf vandaag beschikbaar in de Android-versie van de iProva Search app (versie 1.7.0). De iPhone/iPad-versie zal binnen enkele dagen ook beschikbaar zijn in de Store.
Ik heb een vraag m.b.t. de zoekfunctie in de iProva Search app.





In tegenstelling tot wat er in de instructievideo van de iProva Search app wordt aangegeven, worden zoekresultaten niet in het geel gearceerd. Wij kunnen ons herinneren dat dit eerder wel het geval was. Is deze functionaliteit gewijzigd? Wij vonden dit erg prettig, met name als eindgebruikers zoeken in een groot document. Het zou jammer zijn als deze functionaliteit verwijderd/gewijzigd is.
Ik heb een vraag m.b.t. de zoekfunctie in de iProva Search app.





In tegenstelling tot wat er in de instructievideo van de iProva Search app wordt aangegeven, worden zoekresultaten niet in het geel gearceerd. Wij kunnen ons herinneren dat dit eerder wel het geval was. Is deze functionaliteit gewijzigd? Wij vonden dit erg prettig, met name als eindgebruikers zoeken in een groot document. Het zou jammer zijn als deze functionaliteit verwijderd/gewijzigd is.


@Marit Buijs bedankt voor de melding! In de volgende update, die we verwachten te releasen binnen enkele weken, gaan we het repareren.


Ik heb een vraag m.b.t. de zoekfunctie in de iProva Search app.





In tegenstelling tot wat er in de instructievideo van de iProva Search app wordt aangegeven, worden zoekresultaten niet in het geel gearceerd. Wij kunnen ons herinneren dat dit eerder wel het geval was. Is deze functionaliteit gewijzigd? Wij vonden dit erg prettig, met name als eindgebruikers zoeken in een groot document. Het zou jammer zijn als deze functionaliteit verwijderd/gewijzigd is.
@Marit Buijs bedankt voor de melding! In de volgende update, die we verwachten te releasen binnen enkele weken, gaan we het repareren.


Ondertussen is er een nieuwe versie van de Search app (1.7.2) uitgebracht waarin de highlight weer werkt
Is het ook al mogelijk om een melding te lezen op de mobiel?
Is het ook al mogelijk om een melding te lezen op de mobiel?



Via de Capture app kun je meldingen inleggen. Via het hamburgermenu kun je ook een overzicht zien van je eigen ingelegde meldingen met een beperkte hoeveelheid informatie. Onder andere de status, wie de eigenaar van de melding is, een korte samenvatting en de datum van de deadline.



Voor nu is het nog niet mogelijk om meldingen van andere gebruikers te zien.
Wij hebben behoefte aan het inzien door de coordinator van de (nieuwe) melding zodra deze op naam van de coordinator staat. Enig zicht op wanneer dit komt?
Hoi @cruijgrok , we hebben de app gemaakt met als insteek dat een melder makkelijk een melding kan inleggen en wat basisinformatie van zijn/haar eigen ingelegde meldingen kan inzien. Hierbij voorzagen we niet dat er ook een behoefte zou zijn om meldingen te beheren op een mobiel apparaat.



Ook nu zien we nog niet hoeveel coördinatoren via hun mobiel alle meldingen willen beheren. Wat zouden deze coördinatoren willen doen op hun mobiel, is dat enkel alle meldingen inzien, of ook zaken aan meldingen aanpassen?

Reageer