Monitoren van inlogpogingen; wie doet dit, hoe en hoe vaak?

  • 9 June 2022
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Reputatie 1
Badge +4

In de aanloop naar de aanvraag van een NEN 7510/ ISO 27001 accreditatie kreeg ik de vraag ok ik als applicatiebeheerder de inlogpogingen in de Zenya SaaSomgeving monitor. Dat was nog niet het geval.

Ik weet inmiddels hoe ik daar inzicht in krijg (via de module Activiteitenlog) maar worstel nog met de vraag hoe ik de inlogpogingen moet bekijken/beoordelen en hoe vaak.

Heeft iemand anders hier ervaring mee?

 

 


3 reacties

Hallo @Karen van Vliet,

 

Als je in de activiteitenlog zoekt met Sectie “Zenya” en activiteiten m.b.t. “Inloggen” dan geven de logrecords weer wanneer welke gebruiker ingelogd heeft in Zenya en vanaf welk IP-adres.

 

 

Badge +2

Hele goede optie! Ik kan deze log niet exporteren naar excel, klopt dit? Het zijn bij ons nogal wat pagina's met inlogpogingen, geslaagd en niet geslaagd. Zou fijn zijn dit in een excel te kunnen bewerken / filteren.

Reputatie 5
Badge +5

Beste @Mariëlle Rossel en @Karen van Vliet 

Mogelijk is het aan de titel niet af te lezen, maar ik denk dat deze topics jullie al direct verder helpen:

Let op: het 2e topic is een idee. Dat betekent dat jullie dat idee alleen kunnen zien als je ingelogd bent op de Community.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring