Verplicht stellen afhandelen opmerkingen door schrijver alvorens conceptversie in te dienen

  • 4 January 2023
  • 2 reacties
  • 36 Bekeken

Badge +1

Als documentbeheerder heb ik niet bij alle documenten inhoudelijke kennis. Als een schrijver een conceptversie indient, kan het dus zijn dat ik de melding krijg dat er nog onafgehandelde opmerkingen (beoordelingsopmerkingen of gebruikersopmerkingen) zijn, waarbij ik niet inhoudelijk kan controleren of deze verwerkt zijn.

Ik werp hierbij graag dus de discussie op: zou het wenselijk zijn dat het verplicht is voor de schrijver om de status van onverwerkte opmerkingen eerst te behandelen, alvorens zij hun conceptversie indienen?

 

Groet,
Dana


2 reacties

Hoi Diana,

Ben benieuwd wat anderen hier van vinden. Er kunnen ook nadelen zijn, bijvoorbeeld wanneer je meerdere schrijvers hebt uitgenodigd en elke schrijver de voor hem/haar relevante opmerkingen afhandelt (maar dus niet alle opmerkingen kan afhandelen).

Badge

Wij lopen hier ook tegenaan. Vaak doet een schrijver wel iets met de opmerking, verwerkt het in het document, maar past niet de status aan en dient conceptitem in en dan krijgt de doc.beheerder weer een melding bij het starten van de beoordelingsronde.

Kost allemaal tijd, omdat het weer terug naar de schrijver moet.

Wij zouden het ook zeer prettig vinden als zoiets als een verplichting/controle komt of alle opmerkingen zijn verwerkt.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring