Beantwoord

Actie Veldwaarde toekennen: mogelijkheid de waarde van een ander veld over te nemen

  • 11 April 2022
  • 4 reacties
  • 139 Bekeken

Badge +1

In de acties binnen een workflow is het mogelijk aan een veld een bepaalde waarde toe te kennen via de optie Veldwaarde instellen. Dat betekent dat bij lijstvelden dat (conditioneel) een waarde uit de lijst van het veld kan worden vastgelegd en bij tekstvelden een vaste tekst. Zie plaatje voor een voorbeeld.

Bij tekstvelden zou het handig zijn als in de actie Veldwaarde instellen de inhoud van een ander tekstveld overgenomen zou kunnen worden. Wij maken veelvuldig gebruik van velden waarbij de melder een bepaalde tekst vastlegt en de coordinator de definitieve tekst. De coordinator zou daarbij de tekst van de melder kunnen aanpassen maar we geven er de voorkeur aan hiervoor een apart veld te gebruiken. De inhoud van het door de coordinator ingevulde veld vormt uiteindelijk de basis voor  rapportages.

Als de tekst die de melder heeft ingevoerd niet hoeft te worden aangepast moet de coordinator deze nu handmatig in het definitieve veld zetten (overtypen of copieren en plakken). Deze handeling zou achterwege kunnen blijven als in de workflow (bij Veldwaarde instellen) het definitieve veld (als leeg) kan worden gevuld met de waarde die de melder heeft vastgelegd. Daarmee komt zonder extra handeling de tekst terecht in het veld dat voor de rapportages wordt gebruikt.

 

 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 12 April 2022, 12:43

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5

@Peter Verhulst zonder dat ik iets wil zeggen over het al dan niet uitvoeren van deze wens (daar ga ik niet over): mijn complimenten voor de duidelijk toelichting. Die zorgt ervoor dat ik de wens begrijp, waar het met enkel de titel raden zou zijn.

Reputatie 6
Badge +7

Wij steunen dit idee, in verschillende meldtypes hebben wij de behoefte gehad om de waarde van veld A ergens in de workflow over te laten nemen in veld B.

 

Hier bestaat al een idee voor, jullie kunnen daar op stemmen:
 

 

Wij willen deze Kopieer Veld-optie zeker gaan gebruiken, het voorkomt veel dubbel invoer en fouten bij overtypen !

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring