Vraag

Inzage in toegewezen meldingen

  • 31 August 2020
  • 3 reacties
  • 64 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5

Goedendag,

Kan (in een volgende release) een initiële eigenaar leesrechten krijgen op doorgestuurde meldingen? Zo kan zij/hij de afhandeling van de melding volgen. Deze zouden dan onder systeemfilter “Toegewezen door mij” moeten staan - met leesrechten en ook inzicht in de status.

Veel VIM-teams willen dit aangezien collega-afdelingen incidenten soms moeten afhandelen omdat het incident ‘net niet’ op hun eigen afdelingen van toepassing was. VIM-teams willen dan inzicht hebben in de resultaten. In de workflow is geen optie in te stellen, daar heb ik naar gekeken. Dat zou ook nog een oplossing zijn: bij afhandelen mail naar initiële eigenaar (eigenaar bij status “Verzonden”) maar een Systeemfilter met ‘Toegewezen door mij’ lijkt mij het mooist. Of beide!

mvg Bart Vosters, Spaarne Gasthuis


3 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Ja dit kan, je moet dit op de workflow regelen. Als je zorgt dat de naam van eigenaar ergens in het formulier wordt vastgelegd (eventueel verborgen), kun je die naam weer gebruiken om leesrechten uit te delen.

Nog makkelijker is waarschijnlijk om direct met aanmaken van de melding niet alleen coördinatorrechten uit te delen maar ook leesrechten aan de persoon die als eigenaar benoemd staat. Coördinatorrechten wisselen bij toewijzen van een melding aan iemand anders, leesrechten niet.

Je zou in de publieke filter dan een overzicht kunnen genereren door de locaties van melding te selecteren die niet bij jouw eigen VIM-team horen.

 

Wij hebben bij ons overigens twee smaken óf je werkt samen (is een status) en beide VIM-teams hebben inzage in de melding, óf je wijst hem aan iemand anders toe. Dan heb je er ook niets meer mee te maken en zie je de melding niet meer.

Reputatie 2
Badge +5

Dag Silvia, 

Dank voor je antwoord. Ik ga ermee aan de slag. 

Kun je me een link sturen naar de beschrijving van de workflow(s) met de status ‘samenwerken’? Dat is misschien ook nog een optie al zal dat een ‘grote verbouwing’ betekenen m.i.

gr Bart

Reputatie 6
Badge +7

Hoi @Bart VVV 

Ik kan je geen link sturen want het is geen standaard informatie die hier op de community staat.

Het is een aparte status in de workflow die je aan kan maken waarbij je bepaalde eigenschappen inricht (zoals een formulier) en op de statusovergangen de rechten realiseert.

 

 

 

Mocht je er vragen over hebben, stuur me even een PB dan kunnen we altijd een belafspraak maken.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring