Bij releasenotes vermelden welke iProva bugs bekend zijn

  • 13 January 2021
  • 7 reacties
  • 107 Bekeken

Badge +4

Ik wil graag iets met jullie delen waar ik nog al eens onaangenaam door verrast raak. 
Namelijk het volgende:
Zodra we een nieuwe versie gaan testen en blij worden van de nieuwe versie met zijn verbeteringen, zien we in de releasenotes staan welke bugs er zijn opgelost.
Hartstikke fijn, maar wat ik niet weet is welke bugs ik erbij heb gekregen die al wel bekend zijn.  Wie herkent dit?


7 reacties

Badge +4

Wij sluiten ons daar heel graag bij aan. Ook wij lopen met regelmaat tegen bugs aan, die achteraf al bekend bleken te zijn.

Het zou fijn zijn, als ook de “nieuwe bekende  bugs” gedeeld worden, hiermee kunnen we onze eindgebruikers (indien nodig) hiervan op de hoogte brengen. Tevens scheelt het ook een hoop uitzoek werk voor ons als applicatiebeheerder.

Reputatie 5

@Cécile Stappers  en @Esther Jongen-Faes,

Op onderstaande pagina maken we inzichtelijk welke bugs bij ons bekend zijn en wat daarvan de actuele status is. Ik vermoed dat dit totaaloverzicht groter is dan wat je nodig hebt om je vraag te kunnen beantwoorden. Mogelijk kun je met filters wel de informatie vinden waar je naar op zoek bent. 

https://mijn.infoland.nl/bugs

Badge +4

@Thomas de Groot .

Bedankt voor je reactie.

Inderdaad deze lijst is bij mij bekend, hierin kan ik alleen achterhalen welke bugs in welke versie opgelost zijn.

Ik zou graag zien, in welke versie, welke bugs geregistreerd zijn, die dus nog niet opgelost zijn. Zodat we hier van op de hoogte zijn, bij een update.

 

 

Reputatie 5

Van een bug kunnen we concreet aangeven wat de huidige status is. Van een bug die nu ontdekt wordt kunnen we echter niet altijd met zekerheid vaststellen in welke versie die bug is ontstaan. Overigens is dat ook niet per definitie interessant tenzij het een heel recente versie betreft. Ik maak uit je opmerking op dat je dat eigenlijk wel zou willen weten. 

Het enige wat je in de lijst kunt in zien is welke bugs er bekend zijn waarvoor nog geen oplossing is geboden. De bugs die recentelijk zijn toegevoegd zijn mogelijk ook recentelijk ontstaan, maar het kan evengoed zijn dat dit al langere tijd geleden is.

Ik denk dus niet dat we een beter/duidelijker inzicht kunnen geven dan we al doen.

Badge +4

Bedankt voor je reactie Thomas,

Het is meer dat als je een nieuwe versie in productie neemt je niet kunt zien welke bugs hier in op kunnen duiken. Dus een kolom wellicht in het BUGS overzicht in welke versie de bug is opgedoken/gemeld omdat ik nu wel kan zien wanneer deze gemeld is maar niet vanuit welke versie iemand dit heeft gemeld.. Ik begrijp dat de bug dan nog steeds eerder kan zijn ontstaan.

Badge +4

Ik sluit me hier graag bij aan.

 

Reputatie 5

We hebben gekeken of het mogelijk is om de versie in het overzicht te vermelden waarin bugs geconstateerd worden. Er zijn 3 redenen waarom we dat toch niet doen.

  1. De versie waarin de bug geconstateerd is betreft niet per definitie de versie waarin de bug ontstaan is.
  2. De versie waarin de bug geconstateerd is loopt relatief synchroon met de datum waarop de bug geregistreerd is. Veelal worden bugs namelijk op de meest recente versie ontdekt en geregistreerd. 
  3. Het zou enige tijd kosten om deze kolom aan het overzicht toe te voegen gezien de eerste 2 punten vind ik dat niet de moeite waard.

Om een indicatie te krijgen van welke nieuwe bugs er zijn kun je het beste door middel van een datumfilter naar de meest recente bugs kijken. Een waterdicht overzicht kan echter niet gemaakt worden met of zonder toegevoegde kolom.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring