'Dislikes' naast 'likes' en lanceren van ideeën vanuit Infoland op zelfde manier als ideeën van klanten

  • 25 October 2023
  • 1 reactie
  • 34 Bekeken

Reputatie 3
Badge +6

Ik werk sinds 2008 met de producten van Infoland. Als functioneel beheerder / gebruiker merk ik dat er, in toenemende mate, soms aanpassingen in Zenya gedaan worden waarvan ‘de wens’ niet op de Community is terug te vinden en lang niet iedereen blij mee is. Omdat met de uit-facering van ‘On Premise’, niet langer de mogelijkheid bestaat het gebruik van een nieuwe versie uit te stellen tot het moment dat een wijziging zijn waarde bewezen heeft, kun je vervolgens niet anders dan hier het idee opperen een verandering terug te draaien of anders in te richten en hopen dat dit idee genoeg stemmen trekt én Infoland deze oppakt.

Van een goed functionerend kwaliteitsmanagementsysteem verwacht ik wat anders. Ik lanceer hier daarom het volgende ‘idee’. Als Infoland een wijziging door wil voeren dat niet als idee op de Community gelanceerd is en een redelijk aantal likes heeft opgeleverd, dan dient men de wenselijkheid zelf ook via de community vooraf te toetsen. Pas bij voldoende ‘likes’, wordt het vervolgens verder ontwikkeld en doorgevoerd.

Daarnaast zou het denk ik een toegevoegde waarde zijn als bij ideeën, ‘dislike’ naast de mogelijkheid van ‘like’,  toegevoegd wordt. Zo kan ‘een idee’ veel beter beoordeeld worden op wenselijkheid vanuit de klant. Op die manier wordt extra gestimuleerd om actief te zijn op de Community en je mening te geven. Ik schat in dat dit de kwaliteit van het nog altijd mooie QMS product van Infoland ten goede zal komen.


1 reactie

Reputatie 2
Badge +2

Beste @mvalken4,
Dit idee betreft een werkwijze ten aanzien van de community. Daarom zal ik dit idee omzetten naar een conversatie zodat we over dit onderwerp ook in gesprek kunnen blijven.

Nu we geruime tijd de community op deze manier gebruiken is het een goed idee om dit te evalueren. Wij kijken ook naar mogelijkheden binnen dit platform en gaan dit verder onderzoeken.
 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring