E-learning m.b.t. gebruik Zenya

  • 1 February 2024
  • 6 reacties
  • 242 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Om nieuwe medewerkers wegwijs te maken in het gebruik van Zenya, denk wij er over om een e-learning te maken die in de eerste maand gemaakt gaat worden.
In deze e-learning willen we o.a. zaken als algemene instellingen, favorieten, zoeken en vinden, meldformulieren, taken aan bod laten komen.

Heeft iemand ervaring met zo'n e-learning en wil die met mij delen?
Heeft iemand een voorbeeld die ter inspiratie met ions gedeeld kan worden?

 

 


6 reacties

Badge +4

Hopelijk reageert er iemand, want ik ben ook zeer benieuwd. Ook wij zijn op zoek naar een dergelijk instrument om het gebruikers, VIM teamleden, documentbeheerders op een makkelijke en efficiënte manier te informeren/trainen!

groet en dank alvast. 

Herma

Reputatie 3
Badge +6

In het LUMC hebben we wel een basis stukje over Zenya. Dit gebruiken we in de training voor nieuwe documentbeheerders. Dit is de inhoudsopgave. Het is dus niet helemaal Zenya algemeen. 

We overwegen wel dit te gaan uitbreiden voor VIM teamleden

 

 

Reputatie 1
Badge +3

@José Vermerris,

 

Wij hebben een “Zenya voor beginners” e-learning gemaakt voor ons leerplein.

Hierin hebben we al de zaken die jij beschrijft opgenomen.

Hieronder enkele screenshots uit de e-learning.

Mocht je eens mee willen kijken, hoor ik het graag.

 

Met vriendelijke groet,

Anthony de Wever

Wellicht kan onze uitleg ook van dienst zijn: 

 

Reputatie 1
Badge +3

Je kunt veel trainingen hier binnen Infoland voor jezelf gebruiken om kennis en ervaring op te doen.. Maar wij merken dat medewerkers het prettiger vinden hun eigen omgeving terug te vinden in de cursus.

Je kunt een complete zeer professionele cursus maken met bv Articulate/ Rise die je dan in een leerportaal aan kunt bieden. (zie voorbeeld @anthonyw ). Wel prijzig pakket, maar we gebruiken het wel zeer regelmatig mbt heel verschillende onderwerpen.

Aangezien we binnen Lentis een groot aantal pakketten beheren, hebben we zelf per programma een Intranet pagina gemaakt, met daarop verschillende handleidingen die gericht zijn op één bepaald onderwerp. Dat werkt vaak beter dan een lange cursus, want op deze manier zijn handleidingen snel terug te vinden en kost dan veel minder tijd.

Deze handleidingen worden gewoon in Zenya gemaakt ;-).

Daarnaast maken we zelf instructievideo's met Active Presenter en animaties  met Vyond

Mocht je meer willen weten/ korte demo willen zien, neem dan maar even contact met mij op.

Reputatie 3
Badge +7

Wij hebben sinds kort een '’e-learning'’ gemaakt in de vorm van een interactief document, deze is er nu alleen voor de modules Documenten en Meldingen, maar willen we verder gaan uitbreiden met de andere modules. 

Zoals inderdaad wordt aangegeven zijn de trainingen van Infoland heel fijn, alleen merken wij ook dat er behoefte is naar MUMC specifieke instructies.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring