Skip to main content
Beantwoord

Eigen e-mailadres als afzender

• January 13, 2026
  • 3 reacties
  • 22 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Wij zijn sinds kort gebruiker van Zenya en zouden heel graag willen dat alle e-mails die het systeem verzendt namens ons eigen domein worden verzonden. Dit vanwege de volgende redenen:

• Intern is het herkenbaar (wij geven externe e-mails het label Extern mee);
  • Extern is het herkenbaar, omdat het vanuit ons domein komt;
  • Reacties op een e-mail komen nu bij de no-reply van Zenya uit;
  • We zijn afhankelijk van de e-mailserver van Zenya.

Daarnaast komt het professioneler over, zeker bij externe e-mails. Wij hebben onze e-mailserver tegen misbruik beveiligd, alleen geautoriseerde bedrijfstoepassingen kunnen mailen namens ons e-mailadres. 

Ik heb begrepen dat dit nu niet mogelijk, maar vind dat je als organisatie de keuze moeten krijgen, eigen domein of via zenya.work.

Antwoord op het topic Melinda

Wij laten onze e-mails versturen vanuit Zenya@nki.nl 

Ik vond het onhandig dat het vanuit noreply werd gestuurd omdat de reacties op de mail (en dat zijn er veel, ondanks dat wij in alle sjablonen hebben staan dat het een automatisch gegenereerd bericht is en je hier niet op kan reageren) dan nergens binnen komen. 

Nu komt het bij onze eigen e-maiilbox zenya@nki.nl binnen en kunnen wij deze e-mails gewoon inzien en beantwoorden. 

Bijkomend voordeel is dat we de ‘onbestelbaar’ e-mails ook ontvangen. Bijv reminders vanuit zenya naar iemand die uit dienst is. Dan kan ik dat de documentbeheerder of de coordinator van de flow laten weten zodat ze actie moeten ondernemen. 

3 reacties

• Antwoord
  • January 20, 2026

Wij laten onze e-mails versturen vanuit Zenya@nki.nl 

Ik vond het onhandig dat het vanuit noreply werd gestuurd omdat de reacties op de mail (en dat zijn er veel, ondanks dat wij in alle sjablonen hebben staan dat het een automatisch gegenereerd bericht is en je hier niet op kan reageren) dan nergens binnen komen. 

Nu komt het bij onze eigen e-maiilbox zenya@nki.nl binnen en kunnen wij deze e-mails gewoon inzien en beantwoorden. 

Bijkomend voordeel is dat we de ‘onbestelbaar’ e-mails ook ontvangen. Bijv reminders vanuit zenya naar iemand die uit dienst is. Dan kan ik dat de documentbeheerder of de coordinator van de flow laten weten zodat ze actie moeten ondernemen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Starter
  • January 21, 2026

Dank je wel voor je reactie. Mag ik vragen hoe jullie dit precies hebben ingericht? Dit is precies wat wij ook willen.

Marjolein vd Wijst
Forum|alt.badge.img+3

Beste ​@w.buunk ,

Dit is een aparte service, jullie accountmanager kan je hier meer over vertellen.