Skip to main content

Ik was op zoek of het mogelijk is om gebruikersgroep(en) te kopiëren…

Voor Zenya Flow wil ik voor een specifiek meldtype gebruikersgroepen aanmaken met min of meer dezelfde leden als bij de bestaande gebruikersgroepen Zenya Flow.
Doch ik zie niet dadelijk dat het mogelijk is om gebruikersgroepen te kopiëren?  Dit zou me veel werk besparen daar ik dan maar net enkele aanpassingen aan naam en enkele gebruikers zou moeten doen.

Misschien zie ik echter iets over het hoofd en kan dit wel?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoi Els,

Er is wel een workaround waarmee je een ‘kopie’ kunt maken. Wanneer je een nieuwe gebruikersgroep toevoegt en je gaat daarna groepsleden toevoegen, dan kun daar filteren op ‘Gebruikers in'. Daar selecteer je dan de groep die je wilt ‘kopiëren’ en vervolgens zie je alle leden uit die groep. Deze gebruikers kun je dan in één keer selecteren om toe te voegen.

Kun je daar iets mee?


@Inge Kuijpers 

Dank voor je antwoord.

Dat is inderdaad de werkwijze die ik nu toepas. 

Maar wat eigenlijk handig zou zijn is dat je één of een aantal gebruikersgroepen kan aanvinken.  Dan kiezen voor kopiëren en dat dan de leden automatisch mee overgenomen worden.

Zoals je bv. ook velden kan kopiëren.

 

Maar misschien ben ik te veeleisend en zal het hiermee niet veel sneller gaan :)….😉


Hoi @Els Lowette,

Je kunt dan wellicht voor nu bij het kiezen van de groepsleden eerst filteren op gebruikersgroep A en dan de leden selecteren en vervolgens direct filteren op groep B. Je hoeft hiervoor het scherm voor het selecteren van de gebruikers niet te verlaten.


Reageer