Skip to main content

Dag

 

Alle gebruikers komen via AFAS in iProva.

Hoelang blijven gebruikers ‘bestaan’ in iProva na ontslag?

Ik heb nu veel ‘licht grijze’ gebruikers die al meer dan een maand met ontslag zijn..

 

groet,

Patrick 

Beste @peversen , Ik heb dit nagevraagd bij een Software specialist , zodra ik antwoord heb, laat ik dit weten


Beste @peversen ,

 

Op het moment dat een gebruiker als grijs poppetje staat in iProva, dan kan deze handmatig verwijderd worden. Er is geen Tool of koppeling die dit automatisch kan doen.

 

Dit geldt voor Afas koppelingen, niet voor Azure koppelingen.


Dag Marcel

 

Dank je voor de terugkoppeling.

 

groet,

Patrick 


Ik probeer grijze gebruikers die leesrechten te verwijderen. Er is een gebruikerssynchronisatie via i+sync. Ze blijven in de overzichten staan. Ik heb geprobeerd om alles in één keer te verwijderen, als per regel. De grijze gebruikers blijven zichtbaar terwijl ze al meer dan een jaar uit dienst zijn. 


Hoi Jacco,

 

Ik zet je vraag door naar onze servicedesk, zij pakken dit verder met je op.


Dank je wel @Inge Kuijpers. Ik zie dat er een ticket in het klantportaal is aangemaakt. 


In opvolging van de melding van @Jacco Fransen hebben we het volgende gezien:

  • Er is geen issue als het gaat om het bijwerken van gebruikers in het Zenya gebruikersbeheer als men gebruik maakt van i+Sync: de gebruikers worden succesvol verwijderd
  • Wat wel een issue is, is dat de verwijderde gebruikers blijven staan in de rechtenstructuur van 1 specifieke module, namelijk CHECK vragenlijsten en dat de Zenya beheerders die accounts niet kunnen verwijderen. Dit betreft een bug: 66703, die men kan volgen via my.infoland.eu/bugs.


Let wel: deze bug speelt alleen in de combinatie van i+Sync en Zenya Vragenlijsten en heeft geen betrekking op andere situaties (zoals user provisioning via AFAS of Azure AD.

Daarnaast is het goed om te weten dat de verwijderde gebruikers niet meetellen in het Vragenlijsten licentieverbruik. 


Reageer