iProva verstuurt op diverse punten in de workflows mails naar auteurs, beoordelaars, actienemers et cetera. Deze mails hebben een algemeen afzender-adres, bij ons kwaliteitsportaal@bernhoven.nl.
Het is een algemeen bekend fenomeen dat mensen slecht lezen. Want ondanks het feit dat onder bijna alle systeemmails staat 'Dit is een automatisch gegenereerd bericht, a.u.b. niet beantwoorden' (of iets van gelijke strekking), doen veel mensen juist het tegenovergestelde!
Dit betekent onnodig werk voor de beheerders van de genoemde mailbox en vertraging in de communicatie tussen betrokkenen.
Ik heb overwogen om iedere systeemmail te beginnen met de tekst 'Dit is een geautomatiseerd bericht ...', mogelijk dat dit meer opvalt. Of het e-mailadres aan te passen naar 'noreply@bernhoven.nl'. Maar ik twijfel of dit afdoende is.
Ik ben benieuwd hoe dit in andere huizen gaat en of iemand mij een goede tip aan de hand kan doen om dit op te lossen.
Bladzijde 1 / 1
Wij sturen dit soort mailtjes ook wel (afhankelijk van wie de mailbox leegt), echter ik vrees dat je hiermee het probleem in stand houdt. Je wijst de mensen namelijk niet/onvoldoende op het gewenste gedrag, dus doen ze het de volgende keer waarschijnlijk opnieuw fout.
Ik zelf stuur bijvoorbeeld deze reactie:
"Deze mail komt niet aan bij degene die je voor ogen hebt, want de afzender is kwaliteitsportaal@bernhoven.nl (onderaan de oorspronkelijke mail staat ook dat het een automatisch gegenereerd bericht is).
Dus dit soort mails beter niet beantwoorden, maar doorsturen naar de betreffende persoon."
Linksom of rechtstom; het levert te veel onnodig werk op.
Ik zie overigens dat jullie ook een algemeen adres hanteren. Hebben jullie overwogen om noreply@treant.nl te gebruiken?
Reageer
Word lid van de Infoland Community
Heb je al een account? Log in
Welkom!
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Inloggen met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedInof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.