Hoe trainen jullie medewerkers in het gebruiken van de verschillende Zenya modules?

  • 16 August 2023
  • 4 reacties
  • 157 Bekeken

Reputatie 3
Badge +7

Wij zijn gestart met het ontwikkelen van een e-learning voor de verschillende Zenya modules (in de vorm van een interactief document). Waar we echter tegenaan lopen is:

  • Is een e-learning in de vorm van een interactief document de beste vorm? Het kan wel een prettig naslagwerk zijn
  • Er zijn verschillende soorten gebruikers; medewerkers die af en toe een document schrijven of beoordelen of een melding maken, medewerkers die coördineren bij het opstellen van documenten of meldingen afhandelen en de beheerders die wij voornamelijk centraal hebben, maar een deel zit ook decentraal
  • Wanneer volgt iemand de e-learning? Wanneer de medewerker dit zelf wilt of informatie nodig heeft of op regelmatige vaste basis? Wat als er nieuwe zaken worden toegevoegd in de e-learning?

Kortom, een hoop vragen 😀 Ik was benieuwd of er instellingen/ziekenhuizen zijn die de training van medewerkers in Zenya goed ingeregeld heeft en hier tevreden over is. Ik ben benieuwd in welke vorm dit dan is of hoe jullie dit hebben aangepakt.

Als er iemand deze informatie zou willen delen of een keer hierover zou willen sparren, hoor ik het graag!


4 reacties

Hallo @Mila,

Ik ben erg benieuwd naar de reacties van anderen!

Ben je ook al bekend met onze nieuwste module Zenya BOOST? Het is bij uitstek een tool waarmee je met behulp van leuke, afwisselende content campagnes kunt ontwikkelen om zoveel mogelijk mensen te bereiken en info of gedragsverandering te geven of realiseren. Vaak zet je als organisatie intern al van alles op om mensen mee te krijgen, bijvoorbeeld door het geven van presentaties of het maken van een video. BOOST is een verlengstuk van wat organisaties al doen en zorgt voor samenhang en herhaling. Zie ook: https://zenya-software.com/nieuws/interview-zenya-boost-maurice-en-marieke/ 

Elke klant van ons die Zenya in de SaaS heeft staan, heeft 10 licenties hiervoor ontvangen van ons. Let op: vooralsnog is dat voor Zenya’s die op de default ring staan, en in september komt deze ook op de slow ring. 

 

 

Dag Mila,

Wij hebben in het voorjaar Zenya Flow geïmplementeerd in combinatie met een nieuw ECD van ONS Nedap. Wij hebben voor de praktische uitleg aan de medewerkers een applicatie gebruikt genaamd Self Guide. Daarin maak je een soort van filmpje van je eigen omgeving waarbij je, op door jou gekozen momenten in het filmpje een toelichting schrijft voor een bepaalde handeling. Ik heb zo geen voorbeeld, aangezien die intern in ons netwerk staan. Wel de link naar hun website: SelfGuide   

 

Als je vragen hebt laat maar weten.

 

Groet Richard

Reputatie 3
Badge +6

Hoi Mila

 

Wij gebruiken verschillende gremia om te scholen.

Bij onboarding krijgen ze al enige uitleg wat van wie verwacht wordt in Zenya voor een leidinggevende is dit al heel anders dan een medewerker van de schoonmaak. Hiervoor hebben we informatie op SharePoint staan. Dat is de eerste kennismaking met Zenya als het de organisatie in komt.

 

Verder is er via protocollen algemene info te vinden waar welke module in de organisatie voor wordt ingezet. Op de betreffende afdeling krijgen ze meer te horen en te weten over Zenya.

 

Als je naast algemene gebruiker ook nog een extra rol krijgt binnen Zenya ( ook de algemene gebruiker kan op deze site) maak je kennis met onze community sites op SharePoint. We hebben een site met info per pijler (Melden& Analyseren, Documenten, Risico's en de laatste site Check). Hier staan kennis items,  instructies,  documenten en een Webinar wat je op je eigen tempo kunt volgen. Daarnaast kun je je inschrijven voor een training Zenya meldingen als de rol coördinator zelfs gesplitst per meldtype en 1 voor document beheerder. 

Daarnaast proberen we in het meldtype actiepunt protocol vragenlijst of wat dan ook een link te maken naar een kennis items op een van de SharePoint community sites. Zodat ze adhoc voldoende info kunnen vinden.

 

Hopelijk heb je er wat aan en mocht je meer willen weten dan hoor ik het graag.

 

Ghislaine

 

Reputatie 4
Badge +4

Dag Mila,

voor Zenya beheerders hebben we voor de verschillende modules E-learning. Dit bestaat uit:

  • Instructiemateriaal. Dit staat in onze Online Leeromgeving (OLO) en is altijd voor iedereen te raadplegen, daarmee ook naslagwerk. 
  • Oefentoets. Via de OLO kom je bij toetsvragen in iQualify. Je kunt hiermee je kennis toetsen.
  • Eindtoets. Ook weer via de OLO naar een toets in iQualify. Dit is een toets met een eindcijfer. Als je hiervoor minimaal een 8 haalt (gewoon 80% goed), dan kun je met het certificaat rechten aanvragen voor de module. Het resultaat van deze eindtoets komt ook in je portfolio in de OLO te staan. 

Dit is onze manier om te zorgen dat we geschoolde beheerders hebben.  

Uiteraard kun je me benaderen als je hier meer over wilt weten. 

Mieke

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring