Is het mogelijk om release notes 5.15 ook in pdf formaat te krijgen?

  • 1 September 2020
  • 9 reacties
  • 132 Bekeken

Ik zie dat er voor de onlangs beschikbaar gestelde iProva release 5.15 voor is gekozen om de release notes niet meer te presenteren als pdf maar als interactief document.

Graag zou ik deze release notes toch (ook) in pdf ontvangen. De reden hiervoor is dat deze voor mij veel beter leesbaar is. Er is een duidelijke inhoudsopgave en ik zou dit document ook graag printen omdat ik het gebruik als werkdocument.  Ik kan me voorstellen dat meer mensen zijn die deze werkwjze hanteren.  

Is het mogelijk om dit te verzorgen en ook standaard nog bij de release info op te nemen? 


9 reacties

Badge +1

Naast PDF bestanden kan ik me ook goed voorstellen dat er behoeft is aan een excel (csv/xlsx) bestand. Wij gebruiken bijvoorbeeld een testtool waarin alleen excelsheets geladen kunnen worden, deze tool zorgt ervoor dat het testen veel nauwkeuriger en overzichtelijker verloopt. Het omzetten van een PDF naar een excel kost veel onnodige tijd. 

Reputatie 5
Badge +6

Eens, ook wij zouden graag een release document hebben met een duidelijke inhoudsopgave.

Nu kopiëren en plakken we een eigen release document in elkaar, met daarin de voor onze organisatie relevante zaken. Vanuit de vertrouwde pdf ging dit makkelijker dan vanuit het interactieve document.

Excel lijkt mij ook een handige optie, omdat ik dan een kolom kan toevoegen met ‘relevant voor mij’ waarop ik vervolgens kan filteren.

Reputatie 6

Beste allemaal,

Ik heb een paar vragen om verwarring te voorkomen.
We hebben twee soorten release-notes:

  1. De informatie die je terugvind op update.infoland.nl
  2. De aanvullende release notes voor beheerders

Ik ga er vanuit dat jullie opmerkingen gaan over de aanvullende release notes (aangezien dat een interactief document is).
Klopt dat?

Indien ja: in welk formaat zou je de aanvullende release notes voor beheerders willen zien? PDF of Excel? Beide is voor ons geen optie, want dan hebben we dubbele administratie

Reputatie 5
Badge +6

@Koen Sterken: klopt helemaal en Excel graag.

Reputatie 5
Badge +8

Excel zou voor ons de beste optie zijn, met inderdaad het voordeel om een kolom toe te kunnen voegen ‘relevant voor onze organisatie’ waarop gefilterd kan worden.

Ik zie het niet helemaal voor me hoe de Excel er dan uit gaat zien. Heb ik dan nog een duidelijke inhoudsopgave en voldoende overzicht? En als ik wil printen is het dan nog werkbaar? Is een oplossing in Word misschien ook nog een optie? 

Badge +1

@Koen Sterken Is er al meer bekend over dit onderwerp? Wij gaan updaten en het zou erg prettig en enorm tijdsbesparendzijn als de excel versies van de relesasenotes beschikbaar zijn.

Ik wilde vandaag nieuwe release gaan voorbereiden en loop weer tegen hetzelfde probleem aan. Kunnen de release notes standaard ook altijd aangeboden worden in 1 document met duidelijke inhoudsopgave en alle info zichtbaar (en print mogelijkheid indien gewenst)?  

Reputatie 5
Badge +6

Hoi, 

De release notes voor de Zenya 6.1.0. release zijn beschikbaar en de release wordt vanavond uitgerold naar onze SaaS klanten! 

Voor deze release is het mogelijk om de informatie op update.infoland.nl te exporteren naar PDF (onderaan pagina zie je een PDF export knop). 

In de release notes voor applicatiebeheerders (terug te vinden op www.mijn.infoland.nl) hebben we een verwijzing opgenomen naar een PDF uitdraai van het interactieve document. 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring