Skip to main content

Hallo, 

Binnen mijn organisatie is ervanuit het MT vraag naar inzicht in het gebruik van Zenya per specifieke gebruiker/gebruikersgroep en organisatie-eenheid. Weet iemand of het mogelijk is om dit uit te draaien en zo ja waar. 

Ik kom er helaas niet uit. 

Groet,

Sanne van der Wal 

Hallo ​@svdwal 

Via de activiteitenlog kun je achterhalen wanneer bepaalde gebruikers succesvol aangemeld zijn geweest in Zenya.  Je selecteert dan als Sectie: Zenya en als Activiteiten mbt:  Inloggen.  Deze activiteiten kun je exporteren naar MS Excel.

Je zou het “Lijst van hits per document per gebruiker” uit kunnen voeren om te achterhalen voor bepaalde documenten hoe vaak het document door welke gebruiker geraadpleegd is.
Verder is er geen specifieke rapportage op gebruikersniveau aanwezig in Zenya.  

Hallo Cindy, 

Via het activiteitenlog had ik inderdaad al teruggevonden het jammere daarvan is dat je wanneer je dit exporteert naar Excel je geen ‘gebruikersgroep of organisatie-eenheid’ hebt waarop je kunt filteren. Het zou dan echt op specifieke gebruiker moeten en dat is niet werkbaar.

Het zou erg fijn zijn als je het overzicht in ‘gebruikers’ zou kunnen exporteren naar Excel, daarin staat alle informatie die wij nodig hebben. Dit lijkt niet te kunnen, klopt dat?

Groet, Sanne

Hoi Sanne,

Je kunt via Applicatiebeheer > Gebruikers en gebruikersgroepen > Gebruikers naar de lijst met gebruikers gaan. Daar kun je in de lijst kolommen toevoegen (door op de knop voor kolommen instellen te klikken, rechtsboven naast de filterknop). Je kunt dan kolommen toevoegen voor organisatie-eenheid, gebruikersgroep en datum laatst aangemeld.

Vervolgens kun je de kolommen filteren en sorteren. Ben je daar mee geholpen?

Hallo Inge, 

Bovenstaande vraag is helaas nog niet helemaal beantwoord. Ook wanneer ik kolommen toevoeg en daarna een export maak (XML) die ik open in Excel krijg ik alsnog geen gebruikersgroep of organisatie-eenheid te zien.

Groet, Sanne

Nog een aanvulling op bovenstaande reactie. Ik krijg in de XML geen gebruikersgroepen ondanks dat ik kies voor alle opties (alle gebruikers, alle gebruikersgroepen en groepslidmaatschappen)

Reageer