Beantwoord

Releasenotes inlezen in testregistratie tool Supportbook

  • 22 June 2023
  • 10 reacties
  • 147 Bekeken

Badge

Conform het lifecycle proces binnen onze organisatie dienen wij t.b.v. elke productie update progressie en regressietesten uit te voeren, de testresultaten van beide testen vast te leggen en hierna de resultaten met een go-/no-go advies in een rapportage voor te leggen aan degenen die het go-/no-go besluit moeten nemen.

Wij gebruiken Supportbook als testregistratietool. In Supportbook worden tot op heden alleen nog maar onze regressie testresultaten geregistreerd. Wij hebben al heel lang de wens om ook de releasenotes in Supportbook in te kunnen lezen en de deze naar de diverse testgroepen te verspreiden op basis van de Zenya modules. Met een registratie van de testresultaten van de afzonderlijke releasenotes in Supportbook is het dan mogelijk om een testrapportage te maken met een go-/no-go advies.

Is het mogelijk de bugfixes ook in de releasenotes op te nemen? Dit zijn immers ook wijzigingen die wij mogelijk moeten testen. Overigens werkt in de PDF de link naar het overzicht met bugfixes niet.

Zijn er al organisaties die de releasenotes inlezen in Supportbook of hier behoefte aan hebben?

icon

Antwoord op het topic Rowin Klerks 4 July 2023, 09:58

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +6

Hoi Yvonne,

 

Wij gebruiken Testersuite maar hebben dezelfde wens.

Groetjes,

Anja

Badge

Hoi Yvonne, 

De punten die je aangeeft zijn zeer interessant voor ons. We gaan daarom kijken of we hier verbeterpunten van kunnen maken voor onze release notes. 

Daarnaast staat het inlezen in software van release notes op de agenda. We hebben dit namelijk al vaker gehoord van andere klanten.

Badge

Hoi Rowin,

Bijgevoegd het voorbeeld van een bestand dat kan worden ingelezen in Supportbook.

Gr Yvonne

Hallo,

Wij hebben ook de beschikking over Supportbook en de wens om de releasenotes / testgevallen hierin op te nemen. Erg benieuwd naar de ontwikkelingen hiervoor vanuit Infoland. 

Groeten Sanne 

Badge

Beste Rowin,

I.v.m. de aanstaande overgang naar SAAS 7.10, hebben jullie al contact opgenomen met de leverancier van Supportbook Ewout Kuijer? 

Wij willen deze releasenotes inlezen in Supportbook.

Hoor het graag z.s.m..

Alvast dank!

Met vriendelijke groet,

Yvonne de Kort

Reputatie 3
Badge +6

Hoi Rowin,

 

En natuurlijk dezelfde vraag voor de testtool Testersuite.

Met groet,

Anja

Badge

Dag @Yvonne de Kort

Er is contact met Ewout over wat er precies moet gebeuren, we gaan kijken wat er mogelijk is voor toekomstige release notes om dit te realiseren. 

Dag @Anja Versteegden Ik stuur je even een privé bericht om aan te geven wat handig is hiermee. Andere software pakketten hebben mogelijk andere eisen.

Reputatie 3
Badge +6

@Rowin Klerks de releasenotes voor 7.2 heb ik gezien maar helaas nog niet in het hierboven gevraagde format, wanneer kan ik dit verwachten?

Zijn er ziekenhuizen die wel al de releasenotes in een testingtool importeren en releasenotes in een handig format hebben gegoten?

Met groet,

Anja

Badge

Het release notes proces wordt nog bekeken door ons. Het aanleveren van de release notes in het gewenste format is nog niet gereed voor de 7.2 release. Ik ga echter kijken of ik nog iets kan regelen voor jullie. Ik beloof hierbij niet dat dit gaat lukken.

Wij maken ook gebruik van supportbook. Dus ook wij zouden het kunnen importeren van de releasenotes als zeer handig ervaren.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring