Vraag

Tweede Organisatie eenheid

  • 17 March 2021
  • 4 reacties
  • 58 Bekeken

Badge +2

Wij gebruiken diverse meldingstypen voor verschillende doeleinden, het zou handig zijn om meerdere organisatie eenheden aan te kunnen maken. Geen onderwerpenboom maar echt een tweede organisatie eenheid of meer. 

 

 


4 reacties

Reputatie 5

Dat lijkt me niet praktisch. Het systeem kent nu organisatie-eenheden, en als we daar een parallel universum naast creëren dan leidt dat gegarandeerd tot allerlei problemen. Ik geloof ook niet dat er organisaties bestaan met 2 verschillende organogrammen toch?

Badge +2

Als je per meldingstype aangeeft welke organisatie-eenheid van toepassing is snap ik niet waarom dit voor problemen zou moeten zorgen. 

De situatie in ons geval is dat één meldingstype over de afdelingen in het ziekenhuis gaat. 

Een andere meldingstype gaat over meldingen die betrekking hebben tot het ziekenhuis en allerlei andere afdelingen / organisaties waar het ziekenhuis mee in directe samenwerkingsverband mee heeft.

 

Reputatie 5

@Jonathan de organisatie-structuur wordt door het hele product heen gebruikt, en daarbij wordt er altijd van uitgegaan dat er maar 1 is.

Hebben mensen van die andere organisaties een account? Zo nee, hoe ga je de meldingen dan toewijzen? Is het geen optie om ze altijd binnen het ziekenhuis toe te wijzen en een apart veld te maken waarin vastgelegd kan worden of er externe partijen bij betrokken zijn (en welke)?

Als ze wel een account hebben kun je overwegen ze in je organisatie structuur op te nemen, of anders toch een aparte onderwerpenboom te maken.

Ik zou voor dit soort beslissingen adviseren even contact op te nemen met je Infoland consultant. Die kan je vast helpen een verstandige keuze te maken voor jouw situatie, binnen de mogelijkheden van het systeem.

Reputatie 4
Badge +6

@Jonathan Wat is precies de bedoeling met de 2e organisatie-eenheid.

Binnen Zuyderland hebben we een een heleboel takken van sport vertegenwoordigd (Cure, 2 ziekenhuizen en Care zorgcentra, thuiszorg etc). Wij hebben dit allemaal in 1 organisatiestructuur weggezet en dat maakt het voor ons mogelijk om voor iProva beschikbaar te maken voor onze hele organisatie.

Om dit te realiseren hebben we op hoog niveau een concern en daaronder twee afsplitsingen, cure en care en dan komen voor de care de locaties en de divisies en voor de cure komen dan eerst de resultaatverantwoordelijke eenheden en de afdelingen en dan pas de locaties. daarnaast hebben we ook de commissiestructuur in de organisatiestructuur opgenomen. Door handig met kleur te werken (gekleurde blokjes voor de naam) kun je hierin overzicht behouden.

Voor ons is dit zeer goed werkbaar.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar mocht je meer informatie willen, kun je me via dit platform bereiken.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring