Vraag

Wat gebeurt er als ik een bestaande naam van een organisatie-eenheid wijzig?

  • 1 March 2022
  • 3 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5

Als beginnende functioneel beheerder hierbij mijn eerste vraag op de community.

Wat ik gevonden heb op de community is wat de consequenties zijn van het verwijderen van een organisatie-eenheid. Echter waar ik naar op zoek ben is wat de consequenties zijn als ik de bestaande naam van de organisatie-eenheid wijzig.

Voorbeeld

IST: Klaas Pompstra - Team 1, app 3-6

SOLL: Klaas Pompstra - Team Nieuw

Ik zie dat elke organisatie-eenheid een uniek ID heeft. En die blijf toch gelijk? En deze ID wordt overal gebruikt als koppel-ID.

De nieuwe naam zal op basis van dat ID overal automatisch worden opgepakt in alle Meldingen, rapportages en historie?

Wie kan dit bevestigen?

Hartelijk groet,

Klaas Pompstra

 


3 reacties

Reputatie 5

Het systeem slaat overal waar verwezen wordt naar een organisatie-eenheid de ID op. Op het moment van tonen wordt op basis van die ID de naam opgehaald. Als je de naam wijzigt gaat er dus niets kapot. Vanaf dat moment zal overal de nieuwe naam getoond worden, behalve in teksten die al eerder zijn gegenereerd, zoals mogelijk in het activiteitenlog. Het kan ook zijn dat als de organisatie-eenheid in een taak sjabloon is opgenomen, dat bestaande taakteksten niet worden aangepast, enkel nieuwe. Nog steeds geldt dat er hierdoor niets kapot gaat.

Badge

Is ID hetzelfde als externe sleutel?

Ik zou de naam van een zorgeenheid bv. 220 willen veranderen naar ZE 220 omdat die logica verder in de boom werd gebruikt. 

Hoe doe ik dit best zodat we nadien de gegevens van vroeger (220) en ZE 220 samen krijgen bij bv rapportage?

Reputatie 5

@Valerie De Smet Az Damiaan :

  1. nee, ID is niet hetzelfde als externe sleutel.
  2. zoals in mijn vorige antwoord al aangegeven: je kunt de naam van een organisatie-eenheid gewoon wijzigen, zonder dat dit gevolgen heeft voor je rapporten. Als je de naam aanpast zal vanaf dat moment als je het rapport draait in het rapport de nieuwe naam worden gebruikt. In je nieuwe rapporten staan de gegevens dus bij ZE 220, en 220 bestaat daarin niet meer.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring