Beantwoord

Wat is een 'groepsaccount'?

  • 25 June 2019
  • 5 reacties
  • 635 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5
Hallo,
In de testomgeving ben ik een gehele flow + 5 testpersonen aan het bouwen om e.e.a. beter te begrijpen. Zou iemand mij kunnen vertellen wat het verschil is in gedrag tussen:
  • persoonlijk account en
  • groepsaccount
Ik krijg alleen verzonnen dat bij groepsaccount de mails naar al die personen gaan die in die groep zitten. In handleiding kan ik het niet vinden (#account gedraagt). Misschien weet iemand het me te melden? En waarom het belangrijk is bij iTask/VIM,MIM
gr Bart
icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 25 June 2019, 10:29

Bekijk origineel

5 reacties

Een groepsaccount is bedoeld voor een groep medewerkers die zich met één account aanmeldt in iProva. Een groepsaccount heeft één e-mailadres en geen 'leden'. Het is dus iets anders dan een 'gebruikersgroep', dat is een groep waaraan je individuele gebruikers kunt toevoegen die elk een eigen inlognaam en e-mailadres hebben.

Wanneer je een gebruikersaccount instelt als “Groepsaccount” dan krijg je een drietal extra opties:


  • Je kunt aangeven of voor deze account het blok met favorieten en recent bekeken documenten moet verschijnen op portalen. Voor groepsaccounts die worden gebruikt door een klein aantal medewerkers kan het fijn zijn om toch te kunnen werken met (gezamenlijke) favorieten en recente documenten. Voor groepsaccounts die worden gedeeld door veel medewerkers ligt dat minder voor de hand.
  • Je kunt aangeven of voor deze account 'Mijn taken' getoond moet worden in de bovenbalk van iProva en op portalen. Als er nooit taken toegewezen zullen worden aan dit groepsaccount dan kun je 'Mijn taken' dus verbergen. In dat geval verdwijnt automatisch ook de optie “Mijn abonnementen” uit het persoonlijke menu.
  • Je kunt aangeven of de persoonlijke voorkeuren (optie “Mijn voorkeuren” in het persoonlijke menu) gewijzigd mogen worden als er is ingelogd met dit groepsaccount. Voor groepsaccounts die worden gebruikt door een klein aantal medewerkers kan dit fijn zijn; voor groepsaccounts die worden gedeeld door veel medewerkers ligt dat minder voor de hand.
Wanneer je een account instelt als groepsaccount dan verandert er bovendien het volgende in de functionaliteit van iProva:
  • Wanneer is ingelogd met een groepsaccount, en men gaat een opmerking plaatsen bij een document , dan zal niet automatisch de naam van de ingelogde (groeps)account worden ingevuld. In plaats daarvan wordt de medewerker gevraagd om zelf zijn eigen naam in te typen.
  • Wanneer men een melding gaat doen ('Meldingen') dan kan (als dit zo is ingesteld op het betreffende meldingstype) een controle-vraag gesteld worden “Bent u ” ? Deze controlevraag is er nog steeds, maar zal verschillen per type gebruikersaccount. Voor persoonlijke accounts wordt de vraag gesteld “Bent u …?” met de mogelijkheid om aan te geven “Nee, ik ben… “ dan wel de mogelijkheid om anoniem te melden. Voor groepsaccounts wordt de melding getoond “U bent aangemeld met een groepsaccount” waarna de medewerker kan kiezen of hij wil melden op persoonlijke titel of anoniem wil melden.
Reputatie 2
Badge +5
Dag Inge,
Bedankt voor je uitleg. Wij werken niet met groepsaccounts dus dat maakt het makkelijk.
gr Bart
Reputatie 5
Badge +8
Ook bij de 'Ik kan het niet vinden' knop wordt er bij een groepsaccount gevraagd wie de melder is. Handige functionaliteit voor terugkoppeling.
Badge +3

Kunnen meerdere mensen tegelijk met het groepsaccount documenten benaderen?

Kunnen meerdere mensen tegelijk met het groepsaccount documenten benaderen?

 

Ja, dat kan

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring