Skip to main content

In oktober 2023 is een update in het “entra ID component in Azure” geweest. Door deze update is de synchronisatie voor nieuwe medewerkers tijdelijk niet goed gegaan bij ons. Dit probleem is nu verholpen, echter lopen we nu tegen het volgende aan:

Nieuwe medewerkers worden nu compleet opgevoerd met organisatiegegevens als functie, afdeling en manager. 

Echter hebben wij voorheen in de synchronisatie geen organisatiegegevens gesynchroniseerd. Dus zijn deze velden nu leeg, omdat er momenteel geen updatefunctionaliteit bestaat. 

  1. Is het ook mogelijk om deze data te verrijken?
  2. Hoe gaan jullie om met organisatiewijzigingen en administratie van verschuivingen in de organisatie? 

 

 

 

Hallo @Gertjan van Diggelen 

Wat bedoel je precies met "omdat er momenteel geen updatefunctionaliteit bestaat.”?
Als ik een organisatie-eenheid aanpas bij een gebruiker en deze synchroniseer wordt deze wel bijgewerkt in Zenya. 
Als gebruikers een andere organisatie-eenheid toegewezen krijgen zou deze ook bijgewerkt moeten worden met de volgende synchronisatie actie naar Zenya. 


Hoi @Tino Brouwer , 

Bedankt voor je reactie. Wij hebben vrij recent onze organisatiestructuur gewijzigd en aangepast in de Azure AD-groep.

Nieuw opgevoerde medewerkers in deze AD-groep worden met functie en organisatieonderdeel automatisch toegevoegd aan de algemene gebruikers groep in Zenya.

Echter voor al onze reeds eerder toegevoegde medewerkers wordt de aangepaste organisatie-informatie niet automatisch aangepast in Zenya. Deze groep gebruikers is meer dan 150 man groot.


Goedemiddag @Gertjan van Diggelen,

Ik heb dit getest en dit wordt automatisch bijgewerkt ook bij eerdere gesynchroniseerde accounts.
Als de organisatie-eenheid niet wordt bijgewerkt voor deze accounts betekent dat de naam van de organisatie-eenheid/department niet exact gelijk is aan elkaar. 
De namen van de organisatie-eenheden in Zenya dienen exact gelijk te zijn aan de department namen in Azure AD, anders worden deze niet mee gesynchroniseerd naar de gebruikers.
De reden waarom de gebruiker niet bijgewerkt wordt, zou je terug kunnen vinden in de provisioning logs in Azure

Mochten er nog vragen zijn hoor ik dat graag.

 


Reageer