Skip to main content

Ik heb twee vragen over het gebruik van vragenlijsten/-onderzoeken:

1. Kun je met terugwerkende kracht al ingevulde vragenlijsten koppelen aan een vragenlijstonderzoek? Denk even aan de situatie dat je nog niet van tevoren beseft dat je een vragenlijst vaker wil gaan gebruiken, dus deze eerst laat invullen zonder “onderzoek”, maar vervolgens toch de vragenlijst opnieuw wil gebruiken en de resultaten van de eerste meting wil kunnen vergelijken met de tweede/volgende metingen.
  2. Kun je een vragenlijstonderzoek sluiten en weer heropenen? Ik wil nu iemand een vragenlijst binnen een vragenlijstonderzoek laten invullen, maar later pas meer invullers toevoegen. Ik zou dus nu liefst maar één invuller kiezen, maar binnen hetzelfde onderzoek begin 2026 een nieuwe lijst met invullers willen toevoegen. Ik neem aan dat ik het onderzoek dan moet sluiten, maar dan wil ik het wel kunnen heropenen.

Alvast bedankt voor de reacties.

@k.prins 

Het antwoord op vraag 1 is eenvoudigweg: Nee, dat kan niet

Het antwoord op vraag 2 is: Ja, dat kan. Maar er zijn aandachtspunten. Bijvoorbeeld:

• wordt het vragenlijst ontwerp in de tussentijd gewijzigd, bijvoorbeeld n.a.v. gebruik in een ander vragenlijst onderzoek voor een andere doelgroep? 
  • is het huidige vragenlijst onderzoek een anoniem onderzoek? Als je een anoniem onderzoek sluit met maar 1 invuller en resultaat, dan is het geen anoniem onderzoek te noemen

Tot slot: misschien is het goed om de aanleiding en de gewenste werkwijze in meer detail te beschrijven? Dan komen er wellicht reacties terug die beter aansluiten op je doelstelling

Reageer