Beantwoord

Aantal gebruikers Zenya Check die een licentie innemen

  • 17 May 2022
  • 7 reacties
  • 359 Bekeken

Badge +1

Beste,

 

In de licentie informatie van Zenya krijg ik informatie over het aantal gebruikers dat Zenya Check gebruikt. 

Houdt dit aantal rekening met de verschillende rollen voor de vragenlijsten (beheerder, invuller, lezer, beoordelaar)? Of zijn er per specifieke rol een maximum aantal gebruikers en waar kan ik dat terugvinden?

 

Alvast bedankt,

 

Vriendelijke groeten,

 

Peter

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 18 May 2022, 16:51

Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Peter,

Welk licentiemodel gebruik je?
In het nieuwe model zijn dit de rollen die een licentie opnemen in CHECK:

  • Vragenlijst beheerders
  • Lezers
  • Vaste invullers (die bij rechten voor de vragenlijst zijn ingesteld als Invuller)
  • Taakschema gebruikers (wanneer je als actienemer in een taakschema een vragenlijst dient in te vullen)
  • Vragenlijst beoordelaars
Badge +1

Beste Inge,

 

Wij gebruiken de versie van Zenya 6.2.2.3. Ik weet niet of dit een antwoord is op je vraag. 

Er is een vraag gekomen om een nieuwe vragenlijst te ontwerpen die verschillende medewerkers moeten invullen. Doordat verschillende medewerkers deze vragenlijst moeten invullen (de rol als invuller), zal het aantal gebruikers toenemen. Ik vroeg mij af of er een onderscheid gemaakt wordt ifv de verschillende rollen of niet ifv het totaal aantal gebruikers. 


Ik wil het aantal licenties toch goed in het oog kunnen houden zodat we niet te rap overschrijden. 

 

Alvast bedankt!

 

Peter

 

Reputatie 5
Badge +5

@Peter Cosemans Op basis van het versienummer en de bijgevoegde schermafdruk concludeer ik dat jullie organisatie gebruik maakt van het nieuwe licentiemodel.

Het is echter belangrijk om te weten dat licenties uitsluitend worden gebruikt door personen die permanente rechten op een vragenlijst hebben, zie het tabblad "Rechten” bij een vragenlijst.

Invullers die via een vragenlijst onderzoek ("enquête”) toegang krijgen tot het invullen van vragenlijsten tellen daar niet in mee. Of dit een bruikbaar "weetje” is, zal afhankelijk zijn van jullie exacte doelstellingen…. 

Badge +1

Beste Chaim,

 

Dank je wel voor je antwoord. 


Met deze vragenlijst willen we patiënten na hun verblijf op een specifieke afdeling interviewen naar hun ervaringen op deze afdeling. De afdeling geeft de voorkeur aan een fysiek interview omdat op dat moment een gesprek met de patiënt over zijn of haar ervaringen kan aangegaan worden. 

Ik heb gemerkt als ik de vragenlijst opmaak als “enquête” de deelnemers maar één deze keer deze vragenlijst kunnen invullen. Of kan ik dit anders instellen?

Maar omdat deze vragenlijst via een interview afgenomen wordt bij patiënten, is dit dus geen geschikte optie. Medewerkers moeten deze vragenlijst als “Invuller” invullen om meerdere vragenlijsten te kunnen invullen. Ben ik dan juist dat deze medewerkers dan wel meegeteld worden in de licenties van het ziekenhuis? 

 

Alvast bedankt voor jullie hulp. 

 

Peter

Hoi Peter,

Je kunt voor deze case een vragenlijst maken van het type Patiënt. Daarna maak je dan bij deze vragenlijst een vragenlijstonderzoek waarbij je aangeeft dat de vragenlijsten worden ingevuld door Zenya-gebruikers voor een onbepaald aantal patiënten. De invullers (Zenya gebruikers) die je daarna in de volgende stap kiest, gebruiken geen licentie omdat ze enkel invuller bij het onderzoek zijn. Je dient deze gebruikers dan geen rechten te geven bij de vragenlijst zelf.

 

 

Badge +1

Beste Inge,

 

Deze oplossing brengt mij al een heel eind verder. Dank je wel. 

Ik heb wel nog één vraag. Hoe kan ik de ingevulde vragenlijsten afsluiten. Nu is het zo dat een gebruiker (die ook ingesteld is als invuller) de individuele vragenlijsten kan aanpassen. Dat is niet de bedoeling. Als de vragenlijst verzonden is, zou deze niet meer bewerkbaar mogen zijn. 

 

Alvast bedankt,

 

Vriendelijke groet,

Peter

Reputatie 5
Badge +5

Hoi Peter,

Het wijzigen van vragenlijsten is mogelijk tot het moment dat het vragenlijst onderzoek zelf is afgesloten.

Je kunt het wijzigen van ingevulde vragenlijsten niet voorkomen tot dat moment, je keuze voor het invullen door interviewers maakt namelijk dat zij nog aanpassingen mogen doen.

Dat is bijvoorbeeld handig in de situatie dat een interviewer en de geïnterviewde liever op een later moment verder willen met invullen of als de geïnterviewde nog wijzigingen wil doorgeven.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring