Vraag

Antwoordopties wijzigen/verwijderen in normkader

  • 26 May 2020
  • 6 reacties
  • 101 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

Ik heb een normkader met vragen voor vragenlijsten waaraan uiteraard antwoordopties hangen.

Wat gebeurt er als ik een antwoordoptie wijzig of zelfs verwijder? Blijft de antwoordoptie dan staan in de vragenlijsten die al zijn ingevuld, of is het gewijzigd/verwijderd?

Ik wil nl dat de antwoorden die ingevuld zijn in een vragenlijst behouden blijven en dat de wijzigingen die ik doorvoer in het normkader gelden voor nieuw in te vullen vragenlijsten.


6 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Ik heb een gelijkaardige vraag in volgende topic: https://community.infoland.nl/compliance-62/compliance-vragen-gebruik-1138

Reputatie 6

Er zit een best wel ingewikkeld systeem achter vragen uit normparagrafen, die hier netjes rekening mee houdt. Dus bestaande ingevulde vragenlijsten blijven behouden.

 

@Andrei Hollevoet: sorry dat we jouw vraag zijn vergeten. Ook voor jouw casus blijven de ingevulde vragenlijsten behouden. 

Reputatie 5
Badge +8

Dank je. Nu kan ik het normkader met een gerust hart aanpassen :wink:

Badge

Ik heb net eens een testje gedaan:

1/ vraag aangemaakt in kader met antwoordopties x, y, z

2/ vraag gesteld in vragenlijst

3/ antwoordopties in vraag aangepast naar xx, yy, zz

4/ antwoorden van eerste vragenlijst opgevraagd » antwoordopties zijn ook veranderd naar xx, yy, zz

Dus volgens mij is de enige optie een nieuwe vraag te maken in het kader.

Reputatie 6

Hoi @Elsbeth,

Dit is niet het gewenste gedrag. Ik heb daarvoor een melding aangemaakt bij de service desk. Daarvoor zul je op enig moment een zendesk-mail ontvangen.

Beste @Elsbeth,

Het Zendesk ticket werd inmiddels gesloten. Volgende antwoord werd aan jou teruggekoppeld.

 

Dit gedrag wordt niet als een bug gezien maar is by design.

De Excel export gaat steeds uit van het huidige ontwerp met antwoord opties.
Dit houdt dus in dat als een antwoord optie wordt gewijzigd, dan wordt de gewijzigde antwoord optie in de Excel export getoond.

Wanneer je de ingevulde vragenlijst zelf bekijkt, dan wordt de situatie getoond zoals deze is ingevuld.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring